آمریکا دو تاجر و یک قانون‌گذار لبنانی را تحریم کرد

ایالات متحده این سه نفر را در «همبستگی با مردم لبنان که مدت‌ها است پاسخگویی، شفافیت و پایان فساد مزمن را  خواستارند،» تحریم می‌کند

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا- دUSTreasuryDept /Facebook

دولت ایالات متحده روز پنجشنبه، دو تاجر و یک قانون‌گذار لبنانی را به دلیل کمک به «فروپاشی حاکمیت قانون» در این کشور خاورمیانه که چند سال است با بحران اقتصادی بزرگی روبه‌رو است، تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری در بیانیه‌ای، اسامی این افراد را جهاد العرب، تاجر ثروتمند لبنانی، دانی خوری، از نزدیکان جبران باسیل که پیش‌تر تحت تحریم قرار گرفته بود و جمیل سید، نماینده مجلس لبنان، اعلام کرده است.

بر اساس این بیانیه، «این افراد که از نخبگان تجارت و سیاست لبنان‌اند، بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۴۴۱ که اشخاصی را که به فروپاشی حاکمیت قانون در لبنان کمک کرده‌اند هدف قرار می‌دهد، تحت تحریم قرار گرفته‌اند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده این سه نفر را در «همبستگی با مردم لبنان که مدت‌ها است پاسخگویی، شفافیت و پایان فساد مزمن را  خواستارند،» تحریم می‌کند.

بنا به اعلام وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، نام جهاد العرب به این دلیل به فهرست تحریم‌های این وزارتخانه اضافه شده است که او در ازای پرداخت پول به برخی مقام‌های لبنانی، قراردادهایی را با دولت منعقد کرده است.

دانی خوری نیز یک تاجر نزدیک به جبران باسیل است که پیش‌تر از سوی آمریکا تحریم شده بود. او به دلیل ارتباطات نزدیک با جبران باسیل توانسته است میلیون‌ها دلار قرارداد ببندد و بدون اجرای آن‌ها، پول هنگفتی کسب کند.

جمیل سید نیز عضو مجلس لبنان است که در سال ۲۰۲۱ در پی دور زدن قوانین بانکی داخلی لبنان بوده و با کمک یک مقام ارشد دولتی توانسته است بیش از ۱۲۰ میلیون دلار در خارج از این کشور سرمایه‌گذاری کند. او با گروه حزب‌الله مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران و همچنین بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، روابط نزدیکی دارد.

به گزارش شبکه العربیه، سید در توییتی نوشته است که روز جمعه در نشستی خبری، به این اتهام پاسخ خواهد داد.

بیشتر از جهان