میکل آرتتا ادامه‌دهنده راه آرسن ونگر، جوان‌گرایی هدف اول آرسنال

تیم لیدز در نیمه نخست، بازی نسبتا بهتری ارائه کرد اما دو تیم این نیمه را بدون گل به پایان بردند

در مسابقه مقابل لیدز، آرتتا به تعداد زیادی از بازیکنان اصلی خود استراحت داد - JUSTIN TALLIS / AFP

تیم فوتبال آرسنال سه‌شنبه شب و در چارچوب رقابت‌های جام اتحادیه انگلستان، به مصاف تیم فوتبال لیدز یونایتد رفت و با درخشش بازیکنان جوان خود موفق شد در ورزشگاه امارات شهر لندن دو بر هیچ به پیروزی برسد.

تیم لیدز در نیمه نخست، بازی نسبتا بهتری ارائه کرد اما دو تیم این نیمه را بدون گل به پایان بردند. در نیمه دوم، این تیم آرسنال بود که با تدابیر آرتتا، بازی رو به جلو را در دستور کار قرار داد و موفق شد در نبود لاکازت و اوبامیانگ و حتی ساکا، بازی قابل قبولی ارائه دهد.

گل اول آرسنال را کالوم چمبرز، مدافع این تیم، در دقیقه ۵۵ مسابقه به ثمر رساند؛ در حالی که تنها چند ثانیه از ورودش به زمین گذشته بود. پس از گل اول، آرسنال باز هم به حملات خود ادامه داد تا اینکه انکتیا، مهاجم جوان این تیم موفق شد روی پاس اشتباه مدافع لیدز یک موقعیت مناسب به دست آورد و در دقیقه ۶۹، دروازه تیم میهمان را برای بار دوم باز کند. این نتیجه تا پایان بازی باقی ماند و آرتتا به همراه آرسنال یک پیروزی دیگر به دست آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر می‌رسد آرتتا که در شروع فصل جدید رقابت‌های فوتبال انگلستان با مشکلات زیادی از جمله کمبود بازیکنان طراز اول در تیم خود روبه‌رو بود و نتایج ضعیف و شکست‌های پیاپی او را تا آستانه اخراج پیش برده بود، حالا وضعیت پایداری پیدا کرده است و به نوعی راه آرسن ونگر، اسطوره و مربی موفق این تیم در سال‌های نه‌چندان دور، را ادامه می‌دهد. استفاده از بازیکنان جوان آموزش‌دیده در آکادمی آرسنال که آرتتا به‌ناچار مجبور است از آن‌ها در طول فصل استفاده کند -کاری که در فصل گذشته هم انجام داد اما در پایان فصل نتوانست حتی بین شش تیم برتر انگلستان قرار بگیرد- مشکلاتی‌اند که در سال‌های نه‌چندان دور ونگر نیز با آن‌ها مواجه بود و باعث شد تا به فکر جدایی از آرسنال و خداحافظی از دنیای مربیگری بیفتد؛ اما به نظر می‌رسد آرتتا جز ادامه دادن و کار کردن با جوانان بااستعداد آرسنال راهی ندارد.

پپ گواردیولا، سرمربی سیتیزن‌ها، که آرتتا مدت زیادی دستیار او بوده، معتقد است که تیم آرسنال به‌زودی در شرایط بسیار خوبی قرار خواهد گرفت و آرتتا می‌تواند آرسنال را به یکی از تیم‌های مدعی در لیگ برتر انگلستان تبدیل کند.

در مسابقه مقابل لیدز، آرتتا به تعداد زیادی از بازیکنان اصلی خود استراحت داد و این موقعیت را برای دیگر بازیکنان به وجود آورد تا در ترکیب اصلی تیم خودی نشان دهند. انکتیای جوان دومین بازی خود برای آرسنال در این رقابت‌ها را انجام داد و موفق شد گل دوم تیمش را به ثمر برساند. او بهترین گلزن تیم ملی امید انگلستان (تیم زیر ۲۱ سال) است و آرتتا امیدوار است قرارداد این بازیکن جوان با آرسنال به‌زودی تمدید شود.

تیم آرسنال در رقابت‌های لیگ برتر نیز در شش مسابقه قبلی خود پنج پیروزی به دست آورده و هم اکنون با ۱۴ امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد. آن‌ها با تیم هفتم جدول یعنی یونایتد هم‌امتیازند و در هفته دهم رقابت‌ها باید مقابل لستر قرار بگیرند و در صورت پیروزی در این مسابقه سخت می‌توانند به رده‌های بالاتر جدول صعود کنند.

بیشتر از فوتبال