وزیر خارجه بریتانیا: همه گزینه‌ها در مورد ایران روی میز است

لیزتراس گفت که تحریم‌های بیشتر علیه ایران در میان گزینه‌ها است

لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا - STEVE PARSONS / POOL / AFP

وزیر امور خارجه بریتانیا به ایران هشدار داد که در صورت سر باز زدن از مذاکرات هسته‌ای ممکن است با تحریم‌های بین‌المللی بیشتری روبه‌رو شود.

لیز تراس روز سه‌شنبه به مجلس عوام بریتانیا گفت که اگر ایران از «تعامل معنادار» بر سر برنامه‌ هسته‌ای خود قصور کند «همه گزینه‌ها روی میز هستند.»

خانم تراس در پاسخ به پرسش‌های نمایندگان پارلمان در باره شدت گرفتن غنی‌سازی اورانیوم در ایران گفت که تحریم‌های بیشتر علیه ایران در میان گزینه‌ها است.

در این نشست، جیمز کلورلی، معاون وزیر خارجه بریتانیا، گفت که برنامه هسته‌ای ایران «هرگز تا این اندازه پیشرفت نکرده بوده و امروز شاید بیش از هر زمان دیگر مایه نگرانی باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماه گذشته خانم تراس از ایران خواسته بود که هرچه سریع‌تر به مذاکرات احیای برجام باز گردد.

خانم تراس به مجل عوام گفت: «ایران هیچ توجیه غیرنظامی معتبری برای تشدید برنامه هسته‌ای خود ندارد. همچنانکه به‌روشنی به همتای ایرانی‌ام گفتم، ایران باید فورا به میز مذاکره برگردد.»

گرگ اسمیت، نماینده محافظه‌کار پارلمان، ایران را «بزرگترین حامی گروه‌های تروریستی، از جمله آنهایی که کمر به نابودی اسرائیل بسته‌اند» خواند. وی افزود که دستیابی به سلاح هسته‌ای، چتر محافظ نهایی برای گسترش نفوذ بدخواهانه ایران در منطقه خواهد بود.

آقای کلورلی در پاسخ گفت: «اطمینان می‌دهم که اولویت مطلق ما جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.»