فاوچی باید درمورد آزمایش‌های «بی‌رحمانه» برروی سگ‌ها توضیح دهد

در یک آزمایش‌، توله‌سگ‌های بی‌صدایی که تارهای صوتی‌شان را با عمل جراحی برداشته‌اند، با قرار دادن سرهایشان در قفس‌هایی توری، در معرض نیش حشرات مکنده خون قرار می‌گیرند

آنتونی فاوچی، مشاور ارشد پزشکی دولت ایالات متحده آمریکا- J. Scott Applewhite / POOL / AFP

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا خواستار پاسخگویی آنتونی فاوچی، مشاور ارشد پزشکی دولت ایالات متحده و موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی که زیر نظر او فعالیت می‌کند، در رابطه با تخصیص بودجه برای انجام آزمایش‌هایی «بی‌رحمانه» بر روی سگ‌ها شدند.

۲۴ نفر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، شامل شخصیت‌های برجسته از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، با امضای نامه‌ای از آنتونی فاوچی و موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا خواسته‌اند تا درمورد نقش دولت فدرال در برنامه‌‌ای که داروهای جدید را پیش از عرضه به بازار برروی سگ‌ها آزمایش می‌کنند، توضیح بدهند. 

نانسی مِیس، نماینده جمهوری‌خواه کنگره و تنظیم‌کننده این نامه، ضمن انتشار آن، در حساب توییتر خود نوشته است: «دیروز، من نامه‌ای به دکتر فاوچی فرستادم درمورد آزمایش‌های بی‌رحمانه‌ای که با هزینه مالیات‌دهندگان برروی توله‌سگ‌ها انجام می‌شود؛ [ازجمله در رابطه با] عمل جراحی حنجره سگ‌ها برای بی‌صدا کردن آن‌ها پیش از خوراندن دارو [برای آزمایش آن] و کشتن آن‌ها. از ۲۳ همکار دموکرات و جمهوری‌خواهم که این نامه را امضا کردند، سپاسگزارم. این [آزمایش‌ها] منزجر کننده است.» 

این نماینده کنگره آمریکا، در ادامه توییتش جویای نظر «موسسه ملی سلامت» ایالات متحده درمورد این مساله شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس نامه این نمایندگان، آزمایش داروهای جدید برروی سگ‌ها درحالی انجام می‌شود که «سازمان غذا و داروی آمریکا» به‌تازگی اعلام کرده است که آزمایش داروهای انسانی برروی سگ‌ها را ضروری نمی‌داند.

این نامه درحالی منتشر شده است که یک گروه محافظه‌کار به‌نام White Coat Waste نیز به‌تازگی با انتشار نتایج پژوهشی در زمینه آزمایش‌های خشونت‌بار علیه حیوانات و برجسته کردن نمونه‌های آن در ایالات متحده، خواستار ممنوعیت کامل اختصاص بودجه فدرال به پژوهش‌های شامل آزمایش بر روی حیوانات شده است. 

بررسی‌های گروه White Coat Waste با استناد به مدارک دولتی که با درخواست آن‌ها براساس قانون آزادی اطلاعات منتشرشده، حاکی از این است که دولت ایالات متحده به‌مدت چندین سال هزینه انجام یک‌سری آزمایش‌ها برروی توله‌ سگ‌های نژاد بیگل را پرداخته است. ظاهرا در این آزمایش‌ها، به توله‌ سگ‌ها آرام‌بخش داده می‌شود و در برخی موارد هم پژوهشگران تارهای صوتی‌شان را با عمل جراحی برمی‌دارند و بی‌صدایشان می‌کنند؛ سپس با قرار دادن سرهای توله‌سگ‌ها در قفس‌هایی توری، آن‌ها را در معرض نیش شن‌مگس‌های (حشراتی گزنده و مکنده خون/ sandflies) حامل انگل قرار می‌دهند. 

این موضوع به‌تازگی در رسانه‌های اجتماعی نیز جنجال‌برانگیز شده است. بسیاری از اعتراض‌های شدید و خشمگین به انجام آزمایش برروی حیوانات، آنتونی فاوچی، مشاور پزشکی دولت آمریکا را هدف قرار داده که به‌ویژه در دوره همه‌گیری کرونا، نقش برجسته‌ای در تعیین سیاست‌های عمومی بهداشتی در کشور داشته است.   

آزمایش داروهای انسانی بر روی حیوانات همچنان از مسائل بسیار بحث‌انگیز است. حامیان انجام این آزمایش‌ها معتقدند که پیشرفت‌های علم پزشکی در زمینه درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند ایدز یا ساخت واکسن‌های مختلف بدون این کار ممکن نیست؛ اما گروه‌های حامی حقوق حیوانات این آزمایش‌ها را غیراخلاقی می‌‌دانند و خواهان منع آن‌ها شده‌اند.