کریستین استوارت: گفتند گرایش جنسی‌ات را پنهان کن

برخی نمی‌خواهند خودم را همجنسگرا معرفی کنم

ALBERTO PIZZOLI / AFP

کریستین استوارت ادعا کرده، به وی توصیه کرده بودند هم‌جنس‌گرایی‌اش را پنهان کند تا به کارش لطمه نخورد.

این ستاره‌ فیلم «گرگ و میش» (Twilight) که به مدت دو سال با مدلی به نام «استلا ماکسول» رابطه داشت به نشریه‌ی «بازار هارپر» گفت: «بی هیچ کم و کاست به من گفته بودند اگر دل‌ات برای خودت می‌سوزد، دست در دست دوست دخترت در ملا عام ظاهر نشو، شاید نقشی در فیلم مارول به دست آوری. دوست ندارم با این طور آدم‌ها کار کنم».

استوارت گوینده‌ این حرف‌های زننده را معرفی نکرد، اما این حرف‌ها جلوه‌ای از معضلی است که در نگاه‌های رایج به هنرپیشگان دگرباش وجود دارد.

در ماه فوریه هم «الن پیج» افشا کرده بود که به وی گفته‌اند، تمایلات جنسی‌اش را مخفی نگه دارد تا به حرفه‌اش لطمه وارد نشود.

این هنرپیشه‌ی ۳۲ ساله به نشریه‌ی پورتر گفته بود: «وقتی که تازه داشتم مشهور می‌شدم دست‌اندرکاران این صنعت رک و راست به من گفتند: مردم نباید بفهمند که هم‌جنس‌گرا هستی. به من فشار آوردند و در موارد بسیاری وادارم کردند که همیشه کفش پاشنه‌دار و مانتو بپوشم. انگار که زنان هم‌جنس‌گرا کفش پاشنه‌دار و مانتو نمی‌پوشند».

استوارت در همین مصاحبه توضیح داد که چطور صنعت فیلم به روش‌های دیگری هم از آزادی بیان وی جلوگیری کرد.

استوارت گفت: این که بگویند با کسی که رابطه داری نباید بیرون بروی چه معنایی دارد؟ یا این که نباید در مصاحبه‌ها از وی نام ببری؟

استوارت در ادامه گفت، بعضی احساس نیاز می‌کنند که برچسبی برای تمایلات جنسی وی داشته باشند.

«یکی از کسانی که ذهنیتی به سبک قدیم دارد به من گفت اگر دوست دارم کارم را از دست ندهم، موفق باشم و کارایی‌ام را حفظ کنم باید بدانم کسانی در جهان هستند که مرا دوست ندارند و خوش‌شان نمی‌آید با دخترها رابطه داشته باشم و خوش‌شان نمی‌آید خودم را ‌به طور مشخص هم‌جنس‌گرا معرفی کنم. اما خودم را به طور مشخص دگرجنس‌گرا هم معرفی نکنم. اما مردم دوست دارند چیزهایی را بدانند بنابراین من چه ... هستم»؟

زندگی شخصی استوارت  در آوریل ۲۰۱۳ زیر ذره‌بین رفت زیرا به صورت خیلی علنی از هم‌بازی‌اش «روبرت پتینسون» در فیلم «گرگ و میش» جدا شد. استوارت در مصاحبه با نشریه‌ی «بازار هارپر» در‌باره‌ رابطه‌شان حرف زد و توضیح داد که چرا دوست نداشت در مصاحبه‌های قبلی در این‌باره صحبت کند.

استوارت گفت:« وقتی من و راب با هم بودیم سرمشقی نداشتیم».

«بنابراین خیلی چیزها راجع به ما برملا شد، به طوری که هر دو سعی کردیم اوضاع را کنترل کنیم. نه، دیگر هرگز حرف نمی‌زنیم. هرگز. چون به خودمان ربط دارد».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از زندگی