آزمایش کرونای زن مریلندی، ۳۳۵ روز متوالی مثبت بود

این زن ۴۷ ساله که نامش فاش نشده است در بهار ۲۰۲۰ به علت ابتلا به کرونا در مریلند بستری شد

افراد دچار ضعف دستگاه ایمنی در صورت تزریق  کامل واکسن هم توان کمتری در مبارزه با کرونا دارند - عکس تزئینی است - JOE RAEDLE / AFP

بنا به تحقیقی، زنی نجات‌یافته از سرطان به مدت دست‌کم ۳۳۵ روز به کرونا مبتلا بوده است و این طولانی‌ترین ابتلای ثبت شده تا به امروز است.

این زن ۴۷ ساله که نامش فاش نشده است در بهار ۲۰۲۰ به علت ابتلا به کرونا در مریلند بستری شد.

به گزارش بیزینس اینسایدر، پس از گذشت ۱۰ ماه  که دچار بیماری با علائم خفیف یا بدون علائم بود پزشکان متوجه شدند جواب آزمایش کرونای او همچنان مثبت است.

بر اساس تحقیق منتشر شده در مدرکسیو، این زن ۳ سال پیش و پس از درمان موفقیت‌آمیز سرطان خون لنفاوی دچار نقص دستگاه ایمنی شد و به همین دلیل میزان یاخته‌های ب در بدن او به سطح پایینی کاهش یافت. این یاخته‌ها عامل تولید پادتن هستند.

نتیجه آزمایش کرونای او همچنان مثبت بود و در ماه مارس میزان ویروس در بدنش دوباره افزایش یافت. پزشکان دریافتند که به همان سویه  ۱۰ ماه قبل مبتلا است و این سویه برخلاف سویه‌هایی بود که در آن زمان در جامعه شیوع یافته بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر او، ورونیک نوسِنبلات متخصص بیماری‌های عفونی موسسه ملی بهداشت در مصاحبه با ساینس نیوز گفت پرونده گیج‌کننده‌ای بود. دکتر نوسنبلات گفت: «گاهی حالش بهتر می‌شد گاهی بدتر.» و افزود هرگز موردی شبیه این ندیده بود.

او گفت: «من تا به حال نشنیده بودم بیمار یک سال تمام مبتلا به آنفلوآنزا باشد. چنین مدتی واقعا زیاد است.»

این خانم تحت درمان بیشتری قرار گرفت و سرانجام در آوریل و ۳۳۵ روز پس از اولین آزمایش مثبت از بیماری رهایی یافت. از آن زمان تاکنون چندین نتیجه چندین آزمایش کرونای او منفی شده است.

دکتر نوسنبلات اوایل تابستان این بیمار را حضوری ملاقات کرد و گفت بالاخره  از دست کرونای مزمن خلاص شده و درحال قدم زدن در ساحل بدون لوله اکسیژن بود.

به گزارش بیزینس اینسایدر، این تحقیق اطلاعات ارزشمندی در مورد ابتلای به کرونا در افراد دچار ضعف دستگاه ایمنی در اختیار دانشمندان قرار داده است.

افراد دچار ضعف دستگاه ایمنی در صورت تزریق  کامل واکسن هم توان کمتری در مبارزه با کرونا دارند و بنابراین در برابر عفونت آسیب‌پذیرند.  

در ماه اوت نهادهای تنظیم مقررات ایالات متحده استفاده از دوز سوم واکسن را برای افراد دچار ضعف دستگاه ایمنی تصویب کردند به این امید که این کار به افراد در افزایش محافظت در برابر ویروس کمک کند.

© The Independent