پوتین آموزش موضوع طیف جنسیتی را «جنایت علیه بشریت» خواند

رئیس جمهوری روسیه با توسل به انتقاد از همجنسگرایان و افراد تراجنسی، هواداران خود را تحریک می‌کند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه- Mikhail VOSKRESENSKIY / SPUTNIK / AFP

ولادیمیر پوتین گفت که آموزش مفهوم طیف جنسیتی «جنایت علیه بشریت» است و از فرهنگ «حذف» در غرب به شدت انتقاد کرد.

رئیس جمهوری روسیه، روز پنجشنبه (۲۹ مهر) در نشست سالانه باشگاه گفت‌وگوی والدای که در اقامتگاه «دریای سیاه» واقع در سوچی برگزار شد، سخنرانی کرد.

او گفت، برخی غربی‌ها معتقدند «حذف زورمدارانه تمام صفحه‌های مربوط به تاریخ غرب، اعمال تبعیض برعکس علیه اکثریت به نفع اقلیت...، موجب حرکت به سمت ایجاد تجدد در جامعه می‌شود.»

آقای پوتین افزود: «البته غربی‌ها در این زمینه مختارند، اما از آنان می‌خواهیم کاری به کار کشور ما نداشته باشند، زیرا دیدگاه ما متفاوت است.»

رئیس جمهوری روسیه که دوست دارد تصویر مردی قدرتمند از خود به نمایش بگذارد، بارها از ارزش‌های غربی انتقاد کرده و پیش‌تر نیز مدعی شده بود که لیبرالیسم «منسوخ» شده است.

او مدام دگرباشان جنسی را مورد حمله قرار می‌دهد و با توسل به انتقاد از همجنسگرایان و افراد تراجنسی، هواداران خود را تحریک می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اوایل سال جاری، او ازدواج همجنسگرایان را ممنوع کرد و گفت تا زمانی که او در کرملین حضور دارد، ازدواج میان دو همجنس «رخ نخواهد داد.»

او با این ادعا که کسی از این تصمیم آسیبی نمی‌بیند، به دفاع از آن اقدام خود پرداخت.

در جلسه روز پنجشنبه، رئیس جمهوری روسیه هم‌چنین گفت که مدافعان حقوق افراد تراجنسی خواستار حذف «مفاهیم اساسی مانند مادر، پدر، خانواده، و تفاوت‌های جنسیتی‌» هستند.

متیو ساسکس از متخصصان دانشگاه ملی استرالیا، در مصاحبه با واشنگتن پست گفت که آقای پوتین می‌کوشد نشان دهد «مدافع ارزش‌هایی است که موجب تفرقه‌افکنی و ایجاد هرج و مرج در جامعه نباشد».

او افزود: «از سویی این پیام اتحاد است، اما از سوی دیگر با این کار... دولت روسیه همچنان به جامعه تراجنسی‌ها و همجنسگرایان آسیب می‌زند.»

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفت که آن سخنان پوتین نباید بر روابط روسیه با کشورهای غربی اثری بگذارد.

او گفت: «روسیه بخشی جدایی‌ناپذیر از اروپا بوده، هست، و خواهد بود.»

© The Independent

بیشتر از جهان