معشوقه جنجالی کلینتون در سریال تلویزیونی بازی می‌کند

مونیکا لوینسکی پس از رسوایی رابطه جنسی با رئیس‌جمهوری آمریکا، سال‌ها خود را از دید عموم پنهان کرده بود

مونیکا لوینسکی، کارآموز سابق کاخ سفید - Rodin Eckenroth/Getty Images/AFP

بینی فلدستین نقش مونیکا لوینسکی را در سریال «استیضاح: داستان جنایی آمریکایی» بازی می‌کند.

این سریال «اف اکس» که از شبکه دوم بی‌بی‌سی پخش خواهد شد، اقتباسی از ماجرای رابطه بیل کلینتون با لوینسکی است که در نهایت در دهه ۱۹۹۰ به استیضاح رئیس‌جمهوری انجامید.

لوینسکی هنگام برملا شدن این رابطه و جلب توجه عمومی بیست و چند ساله بود. او بعدها این تجربه را «تحقیر به صمیمی‌ترین شیوه ممکن» توصیف کرد.

لوینسکی که در بورلی هیلز کالیفرنیا بزرگ شده بود، در سال ۱۹۹۵ در ۲۲ سالگی به عنوان کارآموز در کاخ سفید مشغول به کار شد. در نوامبر همان سال کلینتون ۴۹ ساله با او رابطه برقرار کرد. 

لوینسکی در آوریل سال ۱۹۹۶ به کار دیگری در وزارت دفاع آمریکا مشغول شد و در آنجا با یک کارمند دولت به نام  لیندا تریپ، طرح دوستی ریخت. تریپ مخفیانه مکالمات تلفنی خود را با لوینسکی ضبط کرد. 

او سپس نوار این مکالمات را در اختیار یک وکیل مستقل به نام  کِن استار گذاشت. تحقیقات و گزارش‌های متعاقب آن در سال ۱۹۹۸ به استیضاح کلینتون انجامید.

به دنبال این رسوایی، لوینسکی وارد تجارت تولید کیف دستی زنانه و سپس سخنگوی شرکت رژیم غذایی جنی کریگ شد. او همچنین در سال ۲۰۰۳ میزبانی یک برنامه مستند تلویزیونی موسوم به «آقای شخصیت» (مستر پرسونالیتی) را به عهده گرفت که دوام چندانی نیاورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او سرانجام آمریکا را ترک کرد و برای ادامه تحصیل به لندن رفت و در دسامبر سال ۲۰۰۶ از دانشکده علوم سیاسی و اقتصادی لندن (ال‌اس‌ای) در رشته روان‌شناسی جامعه فوق لیسانس گرفت. 

لوینسکی سال‌ها خود را از دید عموم پنهان کرد و سرانجام در سال ۲۰۱۴ سکوت خود را با مصاحبه با نشریه «ونیتی فِر» شکست. او همچنین در یک مقاله شخصی به عواملی پرداخت  که تحت تاثیر ماجرای کلینتون او را در یک کلیشه قرار داد. او در این مقاله می‌گوید: «هر فشار ساده انگشت بر آن لینک یوتیوب این الگوی کلیشه‌‌ای را به‌رغم تلاش‌های من برای دور راندن آن تقویت می‌کند. من، ملکه نزدیکی جنسی آمریکا. آن کارآموز. آن زن پتیاره. یا به گفته فراموش‌نشدنی چهل و دومین رئیس‌جمهوری (آمریکا): آن زن‌. ممکن است تعجب کنید اگر بفهمید من در واقع یک فرد هستم.»

در این مقاله همچنین به این نکته اشاره شده است که چگونه بیست سال پس از ماجرای این رسوایی، لوینسکی همچنان به دلیل رابطه‌اش با کلینتون در یافتن شغل با مشکل رو‌به‌روست.

لوینسکی به خاطر می‌آورد که در حوالی انتخابات مقدماتی سال ۲۰۰۸ (آمریکا) در یک مصاحبه شغلی به او گفته شده بود: «شما به روشنی یک زن جوان هوشمند و دوست‌داشتنی هستید، اما  برای ما و احتمالا هر سازمان دیگری که به اعتبار نقدی و دیگر بودجه‌های دولتی متکی است، این خطرناک است. ما ابتدا باید یک رضایت‌نامه از کلینتون‌ها دریافت کنیم. هرچه باشد احتمال می‌رود که خانم کلینتون رئیس‌جمهوری بعدی باشد.» 

چند ماه پس از آن، لوینسکی در کسوت یک فعال اجتماعی مخالف قلدری و زورگویی به مجله فوُربز گفت: «من این (ماجرا) را پشت سر گذاشتم. آنچه اکنون می‌خواهم انجام دهم کمک به دیگر قربانیان بازی شرمساری است که آن‌ها هم از (این مهلکه) به سلامت بیرون بیایند. می‌خواهم از رنجی که کشیدم استفاده مثبت کنم و به گذشته‌ام هدف بدهم.»  

لوینسکی به تلاش‌هایش برای پایان دادن به قلدری در فضای مجازی ادامه داد و همچنین یک سخنران و نویسنده است. او این فصل از سریال «داستان جنایی آمریکایی» را تهیه کرده است. 

© The Independent

بیشتر از فیلم