مونیکا لوینسکی: رفتار بیل کلینتون کاملا نامناسب بود

در رابطه یک کارآموز کاخ سفید و رئیس‌جمهوری، مفهوم «رضایت طرفین» می‌تواند مورد تردید قرار گیرد

مونیکا لوینسکی هنگام برقراری رابطه با کلینتون تنها ۲۱ سال داشت - Jesse Grant/Getty Images for The Hollywood Reporter /AFP

مونیکا لوینسکی می گوید به‌رغم رضایت به داشتن رابطه جنسی با بیل کلینتون، قدرتمندترین مرد جهان، رفتار رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در طول رابطه‌شان «کاملا نامناسب» بوده است.  

خانم لوینسکی در گفتگو با شبکه سی ان ان در مورد سریال جدیدش در « اف اکس» تحت عنوان: «استیضاح: داستان جنایی آمریکایی» به جِیک تَپِر، مجری برنامه که زمانی رابطه عاشقانه با او داشت، گفت که رضایت او (به رابطه جنسی با کلینتون) رفتار رئیس پیشینش را قابل قبول نمی‌کند.

خانم لوینسکی گفت: «بی تردید در آن هنگام یک قربانی تلقی نمی شدم، و از استفاده از ادبیات مرتبط به قربانی پرهیز می کنم، اما فکر می کنم آنچه حقیقتا مهم است این است که در دنیای امروز به‌خاطر داشته باشیم هرگز نباید به نقطه‌ای می‌رسیدیم که (عامل) رضایت مطرح شود.»

او گفت: «بنابراین (رفتار) رئیس ۴۹ ساله من، قدرتمندترین مرد جهان، کاملا نامناسب بود. من ۲۲ سال داشتم و تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده بودم. فکر می‌کنم تفاوت میان سطح قدرت میان ما چیزی بود که هرگز نمی‌توانستم عواقب آن را در ۲۲ سالگی، آن طورکه به روشنی در ۴۸ سالگی می‌توانم، درک می کنم.»  

در سال‌های اخیر ماجرای رابطه میان کلینتون و لوینسکی توجه فزاینده‌ای را به خود جلب کرده است. این توجه دوباره، از جنبش #من‌هم آغاز شد، با رسوایی جفری اپستین بالا گرفت و با طعنه های رُز مک گوان، بازیگر سینما به هیلاری کلینتون ادامه یافت.   

دوستی آقای کلینتون با یک کودک آزار جنسی خود منشاء شایعه‌پراکنی بوده است، اما اخیرا خانم مک گوان در یک توئیت به خانم کلینتون گفت که «او با شوهرت در اتاق هتل بود و این بمب منفجر شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم لوینسکی در گذشته از اقدامات آقای کلینتون دفاع کرده و گفته بود تنها «اهانت و تجاوزی» که احساس کرده بوده، پس از افشای ماجرا بوده زیرا او را به منظور حفظ قدرت و موقعیت کلینتون قربانی کرده بودند.   

او در سال ۲۰۱۴ در مقاله ای در نشریه «ونیتی فِر» نوشت: «تردیدی نیست که رئیسم از من سوءاستفاده کرد، اما من همواره روی این نکته پافشاری می کنم که به  این رابطه رضایت داده بودم.»

چهارسال پس از آن، خانم لوینسکی با تغییر موضع، در همان نشریه، وزنه رضایت را در رابطه‌ای که تعادل قدرت میان یک کارآموز و یک رئیس‌جمهوری وجود ندارد، زیر سئوال برد.

او نوشت: «حالا تازه در ۴۴ سالگی شروع کرده‌ام به فکر کردن به عواقب تفاوت در قدرت، چنان که میان یک کارآموز کاخ سفید و رئیس‌جمهوری ژرف بود.»

لوینسکی نوشت: «شروع کرده‌ام به این اصل توجه کنم که در چنین شرایطی، رضایت می‌تواند مورد تردید قرار گیرد.» 

خانم لوینسکی یکی از تهیه‌کنندگان فیلم رابطه‌اش با رئیس‌جمهوری بود که به مدت دو سال میان سال های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ ادامه یافت و سرانجام در سال ۱۹۹۸ به استیضاح بیل کلینتون انجامید.

حال، خانم لوینسکی در ۴۸ سالگی در همان سنی است که دو دهه پیش پرزیدنت کلینتون با او رابطه برقرار کرد. او که یک فعال اجتماعی مبارزه با ارعاب و قلدری است، می گوید که اکنون بیشتر در مورد رابطه‌اش با آقای کلینتون صحبت می کند زیرا اینترنت نحوه ارعاب افراد را در فضای مجازی در ارتباط با اشخاصی مثل او که اشتباه کرده‌اند، متحول کرده است. 

لوینسکی افزود: «در این مقطع، ما به نوعی در معرض یک تغییر اجتماعی بودیم، چشم انداز اجتماعی با نحوه نگریستن ما به بسیاری مسائل که (پیشتر) رخ داده بود و اکنون آماده بود، تغییر می کرد.» 

© The Independent

بیشتر از جهان