اعدام ۲۴ نفر در سوریه به جرم آتش زدن عمدی جنگل‌

اعلام علنی اجرای حکم اعدام این تعداد از محکومان در سوریه کم‌سابقه محسوب می‌شود

پاییز سال گذشته مناطق بزرگی در لاذقیه و حمس در آتش سوختند - SANA / AFP

وزارت دادگستری سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد ۲۴ نفر به جرم دست داشتن در آتش سوزی ویرانگر سال گذشته جنگل‌ها در آن کشور که سه تن را به کام مرگ کشاند و هزاران هکتار جنگل را نابود کرد، به اتهام «تروریسم» اعدام شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعلام عمومی اجرای حکم اعدام این تعداد از محکومان در سوریه، که بیش از یک دهه است درگیر جنگی ویرانگر بوده که صدها هزار کشته و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشته است، کم‌سابقه محسوب می‌شود.

آتش سوزی جنگل‌ها در چند کشور خاورمیانه در اکتبر ۲۰۲۰ و در میانه موج شدید و غیرمعمول گرما در آن موقع از سال به وقوع پیوست و خرابی‌های گسترده‌ای به ویژه در سوریه برجا گذاشت و مناطق بزرگی در لاذقیه و حمس در آتش سوختند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه وزارت دادگستری سوریه گفته شده است محکومانی که روز چهارشنبه اعدام شدند «مجرمانی بودند که با استفاده از مواد آتش‌زا حملات تروریستی انجام دادند که منجر به مرگ افراد و نابودی زیرساخت‌های دولتی و عمومی و املاک خصوصی شد.»

بر اساس این بیانیه، یازده تن دیگر نیز در این پرونده به حبس ابد محکوم شده‌اند و ۹ تن هم، از جمله پنج نوجوان زیر سن قانونی، احکام زندان از ۱۰ تا ۱۲ سال دریافت کردند. در بیانیه جزئیات بیشتری از نحوه اجرای احکام اعدام و مکان آن ارائه نشده است.

بیشتر از جهان