بزرگداشت شهبانو فرح در شورای شهر فرزنو در کالیفرنیای آمریکا

در این مراسم چهاردهم اکتبر به عنوان «روز شهبانو فرح پهلوی» نامگذاری شد

برخی از اعضای شورا و مهمانانی که برای شرکت در این مراسم دعوت شده بودند نیز زادروز شهبانو را به او شادباش گفتند-LOUISA GOULIAMAKI / AFP

امروز پنجشنبه ۲۲ مهر برابر با ۱۴ اکتبر، هشتاد و سومین سالروز تولد شهبانو فرح پهلوی است و به همین مناسبت مراسمی به میزبانی شورای شهر فرزنو در ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار شد.

مراسم بزرگداشت ملکه سابق ایران به ابتکار مایک کرباسی، از اعضای شورای شهر فرزنو، ساعت ۹ صبح به وقت غرب ایالات متحده آغاز و به‌طور مستقیم از طریق شبکه‌های مجازی پخش شد.

مایک کرباسی در ابتدای این جلسه به‌طور مختصر داستان سفر والدین خود را به آمریکا برای تحصیل، پیش از انقلاب ۵۷ و با استفاده از بورس تحصیلی در دوران سلطنت پهلوی، بیان کرد.

وی در ادامه اعلامیه‌ای را قرائت کرد که در آن چهاردهم اکتبر به عنوان «روز شهبانو فرح پهلوی» نامگذاری شده است.

پدر مایک کرباسی نیز در مراسم حضور داشت و تلاش‌های شهبانو برای برابری جنسیتی و آموزش کودکان و بهداشت و درمان در ایران پیش از انقلاب را تشریح و از او قدردانی ‎کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شهبانو فرح پهلوی که از پاریس و از طریق ارتباط ویدئویی در مراسم حضور داشت، در یک پیام صوتی که از پیش تهیه شده بود، از اعضای شورای شهر برزنو بابت این مراسم قدردانی کرد.

وی در بخشی از این پیام گفت عضویت یک آمریکایی ایرانی‌تبار در این شورا باعث افتخار اوست و برای همه ایرانی آمریکایی‌ها و دیگر شهروندان ایالات متحده آرزوی موفقیت و بهروزی کرد.

ملکه پیشین ایران در انتهای پیام بار دیگر تاکید کرد در تمام طول عمر خود تلاش کرده مثبت بیاندیشد و ابراز امیدواری کرد که نور بر تاریکی پیروز شود و ایران بار دیگر از خاکستر خود برخیزد.

بلانکا روبیو از اعضای مجلس ایالتی و از رهبران حقوق زنان در کالیفرنیا و کشور نیز در سخنانی کوتاه ضمن تبریک تولد به شهبانو، خدمات او را در پیش و پس از انقلاب ستود.

رئیس و برخی از اعضای شورا و مهمانانی که برای شرکت در این مراسم دعوت شده بودند نیز زادروز شهبانو فرح پهلوی را به او شادباش گفتند.

بیشتر از جهان