هفته‌ مد وگان در لس‌‌آنجلس

مد پایدار صاحبان صنایع را به استفاده از پارچه‌های تجزیه‌پذیر دعوت می‌کند

«مد پایدار» جنبشی است برای ایجاد تغییر در محصولات و نظام جهانی مد-©vegan fashion week

هر روز شرکت‌ها و طراحان بیشتری به جبر بازار یا با میل شخصی به جنبش «مد پایدار» نزدیک‌تر می‌شوند.

امانوئله ریندا، بنیان‌گذار هفته‌ مد وگان، درباره‌ برگزاری این رویداد در آخر هفته‌ گذشته در لس‌آنجلس برای نخستین بار از سال ۲۰۱۹، گفت: «داوطلبان من را احاطه کرده بودند، همه‌چیز در حال به ثمر رسیدن است»

باید عزم او را برای تبدیل کردن لس‌آنجلس به پایتخت مد اخلاق‌‌مدار جهان تحسین کرد. ریندا مجبور شد نمایش‌های خود را کنار بگذارد تا بتواند منابع مالی موردنیاز برای برگزاری سومین دور این رویداد را تأمین کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

موضوع این نمایش «توسعه» بود و مجموعه‌هایی از نشان تجاری کره جنوبی «وگان تایگر»، شرکت آرژانتینی Nous Etudions و دیگر تولیدکنندگان و طراحان روی صحنه رفتند و از محبوبیت روزافزون مد عاری از بی‌رحمی در سراسر جهان سخن گفتند.

کارهای رومانیا کاردیو، طراح Nous Etudions؛ کت‌های سایز بزرگ، ژاکت و شلوارهای از جنس نئوپرن قابل‌تجزیه ثابت کرد که مد وگان می‌‌تواند شمه‌ای از آوانگارد بودن نیز داشته باشد. درعین‌حال قطعات چاپ ابریشمی وگان تایگر با رنگ‌های روشن اسیدی، دامن‌هایی از چرم مصنوعی و کت‌هایی با نقش و نگار چاپی پوست ببر و خز مصنوعی، جذابیت زیادی برای شاخه‌ لباس‌های خیابانی داشتند.

ریندا همچنین یک حرکت تجاری جدید راه‌اندازی کرده و از نشان‌های تجاری فعال در صنعت پوشاک دعوت کرده است تا فروشگاه‌هایی را برای آشنایی بازدیدکنندگان از لوازم جانبی ساخته‌شده از «چرم وگان کاکتوس» که کاری از شرکت دسرتو از مکزیک است و همچنین کفش‌های کتانی وگان کار دیوید تورنیه، طراح باتجربه‌ پاریسی کفش و پاپوش، به راه بیندازند.

«مد پایدار» که به عنوان مد دوستدار محیط‌زیست هم شناخته می‌شود، جنبشی است برای ایجاد تغییر در محصولات و نظام جهانی مد به‌منظور یکپارچگی زیست‌محیطی بیشتر و عدالت اجتماعی.

مد پایدار بیش از آنکه به منسوجات یا محصولات مد توجه کند، به طرز تولید لباس، تولیدکنندگان آن و مدت‌زمان عمر یک محصول تا رسیدن به محل بازیافت می‌پردازد.

 مد پایدار صاحبان صنایع را به استفاده از پارچه‌های تجزیه‌پذیر دعوت می‌کند تا ردپای کربن عظیمی که صنعت مد در سیاره دارد را با کاهش انتشار دی‌اکسید کربن و سایر گازهای گلخانه‌ای کم کند.

بیشتر از مُد و زیبایی