عزت الله مهرآوران در اثر ابتلا به کرونا درگذشت

او هر دو دوز واکسن را از نوع «ایرانی» دریافت کرده بود

عزت الله مهرآوران - عکس از ایسنا

عزت‌الله مهرآوران، بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون جمعه ۱۶ مهرماه بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان آتیه درگذشت. این در حالی است که او هر دو دز واکسن را دریافت کرده بود. پیش‌تر پایگاه خبری مشرق از واکسیناسیون کامل او با واکسن «ایرانی» خبر داده بود.

فرزند او، هژیر مهرآوران در گفتگو با فارس تاکید کرد: پدرم در این مدت در بیمارستان بستری بود و کادر درمان تلاش خود را برای درمان پدرم به کار گرفتند اما متاسفانه فشار بالایی داشت و بدنش عفونی شد، مغز، کلیه و ریه درگیر شد و تنفسشان به دستگاه وابسته بود و خونشان عفونی شد و در کل روند خوبی نداشتند.

به گفته فرزند او، قرار است پیکر عزت الله مهرآوران روز دوشنبه ۱۹ مهرماه در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود.

عزت الله مهرآوران متولد ۱۸ اردیبهشت ۱۳۲۸ در مسجد سلیمان است. او کار هنری را پیش از انقلاب و با تئاتر شروع کرد. او یک بار در سال ۱۳۵۳ در فیلم سینمایی سایه به سایه جلوی دوربین سینما رفت. پس از انقلاب ۵۷، وی در فیلم‌های متعددی بازی کرد اما شاید مهمترین فیلمی که بازی کرد و باعث شهرت او شد، فیلم «غریبانه» به کارگردانی قاسم جعفری بوده است.

از جمله سریال‌هایی که مهرآوران در آن به هنرنمایی پرداخته می‌توان به «لیسانسه‌ها»، «دزد و پلیس» و «وضعیت سفید» اشاره کرد. او همچنین در شبکه خانگی نیز در «هیولا» و «می‌خواهم زنده بمانم» حضور یافته بود.