اعمال محدودیت جدید علیه بانک ملی ایران در هامبورگ

اداره تنظیم مقررات مالی آلمان، اعلام کرد شعبه بانک ملی در هامبورگ را به دلیل تخطی از قوانین مربوط به شفافیت مالی، از اعطای وام منع کرده است

عکس از وبسایت بانک ملی شعبه هامبورگ

اداره تنظیم مقررات مالی آلمان، بافین، روز جمعه اعلام کرد شعبه بانک ملی ایران در شهر هامبورگ را به دلیل تخطی از قوانین مربوط به شفافیت مالی، از اعطای وام منع کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه این نهاد فدرال آلمانی آمده است که موارد تخطی این بانک از الزام‌های قانونی مرتبط را شناسایی کرده و حکم صادره روز پنجشنبه، ۷ اکتبر، نهایی شده است.

تلاش رویترز برای اطلاع از واکنش مسئولان شعبه بانک ملی در هامبورگ، تا پیش از انتشار این خبر، بی‌نتیجه بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به دنبال خروج دولت سابق آمریکا از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با جمهوری اسلامی ایران، کلیه تحریم‌هایی که پس از اجرای آن توافق لغو شدند، از جمله تحریم‌های بانکی و نفتی، دوباره اعمال شدند.

به دنبال اعمال دوباره این تحریم‌ها، بانک‌های جمهوری اسلامی ایران برای ادامه فعالیت‌ در نقاط مختلف جهان، به ویژه در غرب یا کشورهای متحد آمریکا، با محدودیت‌های گسترده‌ای روبه‌رو شدند.

با وجود مخالفت متحدان اروپایی آمریکا با تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از برجام و ارائه سازوکاری برای تشویق شرکت‌های اروپایی به ادامه تجارت با جمهوری اسلامی ایران، بسیاری از آن‌ها از بیم تحریم‌های آمریکا ایران را ترک کردند.

علی‌رغم ابراز تمایل جو بایدن، جانشین ترامپ، به بازگشت به برجام، دولت او اعلام کرده است تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران به‌طور کامل از تعهدات خود در برجام پیروی نکند، تحریم‌ها لغو نخواهند شد.

جمهوری اسلامی ایران در مقابل اعلام کرده از آنجا که آمریکا ابتدا از برجام خارج شده است، گام اول را هم باید خود بردارد.

در همین راستا، مذاکرات غیرمستقیم دو طرف از اوایل امسال در وین آغاز و پس از شش دور، در خرداد ۱۴۰۰ به دلیل انتخابات در ایران متوقف شد. تاریخ برگزاری دور هفتم هنوز مشخص نیست.