سی‌آی‌ای «مرکز ایران» را که در دولت ترامپ ایجاد شده بود با واحدهای دیگر ادغام می‌‌کند

مرکز ایران و مرکز کره شمالی در دو گروه مرتبط با منطقه‌ای که هر کدام از این کشورها در آن قرار دارند ادغام می‌شوند

رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا در بیانیه‌ای گفت تغییرات جدید شامل ایجاد دو مرکز جدید خواهد بود- Saul LOEB / AFP FILES / AFP

مدیر سازمان مرکزی اطلاعات ایالات متحده، سی‌آی‌ای، روز پنجشنبه از اعمال یک رشته اصلاحات سازمانی در این نهاد امنیتی خبر داد و گفت هدف از انجام این اصلاحات تمرکز بیشتر سازمان بر روی چالش‌های کلیدی امنیت ملی است.

به گزارش آسوشیتدپرس، مرکز ایران و مرکز کره شمالی در دو گروه مرتبط با منطقه‌ای که هر کدام از این کشورها در آن قرار دارند ادغام می‌شوند. هر دو این مراکز در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده، ایجاد شده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا در بیانیه‌ای گفت تغییرات جدید شامل ایجاد دو مرکز جدید خواهد بود، و چین و تهدیدهای فرامرزی و تکنولوژیکی از جمله چالش‌های کلیدی مورد اشاره است که این مراکز برای مقابله با آنها تاسیس خواهند شد.

بنابر اعلام ویلیام برنز، مرکز مرتبط با چین «همکاری جمعی ما را در مورد این مهم‌ترین تهدید ژئوپلیتیکی که ما در قرن بیست و یکم با آن روبرو هستیم، تقویت خواهد کرد.» وی افزود فعالیت‌های مرکز مربوط به تهدیدهای فرامرزی و تکنولوژیکی نیز بر توسعه فناوری‌های خارجی، در کنار مسائلی همچون تغییرات اقلیمی و سلامت جهانی، متمرکز خواهد بود.

جدای این دو مرکز، یک پست مدیریتی جدید نیز در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ایجاد خواهد شد با عنوان «مامور ارشد فناوری،» و یک برنامه جدید هم به نام «همکاران فناوری» برای جذب استعدادهای مربوطه آغاز خواهد کرد.