بر اثر زمین‌لرزه در پاکستان دست‌کم ٢٠ نفر کشته شدند

یک معدن زغال‌سنگ و ١٠٠ خانه تخریب شدند

بر اثر زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر در جنوب غربی پاکستان دست‌کم ۲۰ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شدند. همچنین بر اساس آمار منتشر شده تا به حال یک معدن زغال‌سنگ و بیش از ۱۰۰ خانه گلی هم تخریب شده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، سهیل انور شاهین، معاون کمیسر محلی اظهار داشت انتظار می‌رود با ادامه جستجوی امدادگران در مناطق کوهستانی دورافتاده، تعداد کشته‌ها افزایش یابد.

او به نقل از معدنچیان در منطقه گفت است که حداقل چهار نفر از معدنچیان بر اثر فروریختن معدن زغال‌سنگ کشته شدند.

این منطقه، در حدود ۱۰۰ کیلومتری کویته، مرکز ایالت بلوچستان، محل تعداد زیادی از معادن زغال‌سنگ است. زمین‌لرزه صبح زود و در حالی که تعداد زیادی از معدنچیان در حال کار بودند رخ داد. با توجه به گفته‌های سایر معدنچیان، نگرانی در مورد تعداد زیادی از معدنچیان ذغال سنگ که ممکن است در دام افتاده باشند افزایش یافته است.

بنا بر اعلام سازمان زمین‌شناسی آمریکا، مرکز زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در حدود ۹ مایلی شمال شرقی هارنای در استان بلوچستان بوده است.

اما اندازه‌گیری اولیه قدرت زلزله را ۵.۷ ریشتر نشان می‌دهد. زمین‌لرزه‌های کم عمق مانند این مورد، باعث خسارت بیشتری می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ارتش پاکستان برای انتقال مجروحان به منطقه اعزام شد و تیم‌های جستجو و نجات هم به منطقه رسیده‌اند.

منطقه‌ای که در آن زلزله رخ‌داده، دور افتاده است و شب ها دمای آن به‌شدت کاهش می‌یابد.

بدترین زمین لرزه، در سال ۱۹۳۵ و در مرکز استان بلوچستان رخ داد که بیش از ۳۵ هزار نفر را به کام مرگ کشاند. از آن زمان تاکنون، تعداد زیادی زمین لرزه در این استان را که با ۱۲ میلیون نفر، کم‌جمعیت‌ترین استان پاکستان است را لرزانده است.

بیشتر از جهان