محبوبیت بایدن به پایین‌ترین میزان رسید

آمریکایی‌ها به‌دلیل مجموعه‌ای از شکست‌های آشکار داخلی و خارجی، رئیس‌جمهوری را ملامت می‌کنند

میزان نارضایتی از بایدن ۵۲ درصد است که بالاترین رقم ثبت‌شده تا به امروز برای رئیس‌جمهوری آمریکا است‌ـ CHIP SOMODEVILLA/AFP

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد محبوبیت جو بایدن به کمترین میزان رسیده است و رای‌دهندگان به‌دلیل مجموعه‌ای از شکست‌های آشکار داخلی و خارجی، رئیس‌جمهوری را ملامت می‌کنند.

به گزارش موسسه‌ نظرسنجی‌ «مورنینگ کانسالتنت/پولیتیکو Morning Consultant/Politico»، پس از روی کار آمدن با محبوبیت ۵۶ درصدی، در آخرین نظرسنجی که روز چهارشنبه منتشر شد، میزان محبوبیت آقای بایدن به ۴۵ درصد کاهش یافته است.

همچنین مشخص شد میزان نارضایتی از او ۵۲ درصد است که بالاترین رقم ثبت‌شده تا به امروز برای رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا و همچنین ۱۶ درصد بیشتر از ماه ژانویه است.

بر اساس نظرسنجی جدید کویینی‌پیاک (Quinnipiac) نیز میزان محبوبیت آقای بایدن به کمترین حد در دوران ریاست‌جمهوری‌ او رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روند سقوط میزان محبوبیت آقای بایدن به‌دنبال خروج نیروهای ایالات متحده آمریکا از افغانستان در ماه اوت اتفاق افتاد که با انتقادهای شدید از فقدان آمادگی برای بازگشت طالبان به آن کشور و پایتختش، کابل، مواجه شد.

این مسئله با شکست هفته گذشته دموکرات‌‌ها در کنگره برای توافق روی دو لایحه تاثیرگذار که بخشی از دستور کار آقای بایدن برای «بازسازی بهتر» به شمار می‌رفت و مبارزات انتخاباتی سال گذشته بر اساس آن بود، ادامه یافت.

به گزارش مورنینگ کانسالتنت/پولیتیکو، حدود سه‌پنجم رای‌دهندگان هفته گذشته، از این تاخیر در کنگره و اینکه اکنون دموکرات‌ها در حال هدف‌گذاری برای رای دادن به لایحه‌ها تا آخر ماه جاری‌‌اند، خبر داشتند.

محبوبیت این حزب در نظرسنجی‌های اخیر هم افت کرده است و در حال حاضر، دموکرات‌ها در نظر‌سنجی «رای‌گیری عمومی» در سطح کشور، یک درصد از جمهوری‌خواهان جلوترند؛ در حالی‌ که ماه قبل ۴ درصد پیش بودند.

این در حالی است که جمهوری‌خواهان نیز مذاکره درباره لوایح دموکرات‌ها یا رای دادن به آن‌ها را رد می‌کنند.

دموکرات‌ها با اکثریت اندک، مجلس نمایندگان و سنا را در اختیار دارند و با خطر مخالفت با اجرای برنامه اصلی آقای بایدن در داخل و تغییرهای گسترده در خدمات تامین اجتماعی، آموزش‌و‌پرورش، محیط زیست و زیرساخت‌ها که به تریلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارند، مواجه‌اند.

بر اساس آخرین نظرسنجی دانشگاه کویینی‌پیاک، به‌رغم مشکلات موجود در کنگره و کاهش میزان محبوبیت رئیس‌جمهوری، رای‌دهندگان همچنان از برنامه‌های «بازسازی بهتر» حمایت می‌کنند.

مشخص شده است که ۶۲ درصد رای دهندگان با لایحه یک تریلیون دلاری زیرساخت و ۵۷ درصد نیز با لایحه سه تریلیون و ۵۰۰ میلیارد دلاری مخارج داخلی یا «بازسازی بهتر» موافق‌اند.

میزان محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، به ۳۴ درصد کاهش یافته که بنا بر اعلام موسسه گالوپ، در پی حمله به ساختمان کنگره آمریکا در ماه ژانویه بوده است.

© The Independent

بیشتر از جهان