موارد ابتلای کودکان به کرونا در آمریکا رو به کاهش است

کارشناسان می‌گویند کاهش موارد ابتلا به کووید نشان می‌دهد واکسن‌ها موثر بوده‌اند

در هفته منتهی به ۳۰ سپتامبر بیش از ۱۷۳ هزار مورد جدید ‌ابتلا در کودکان مشاهده شده بود‌ـ ADALBERTO ROQUE / AFP

موارد جدید ابتلا به کووید‌ـ۱۹ از ماه گذشته تاکنون ۳۵ درصد کاهش داشته است. به‌رغم نبود واکسن برای کودکان زیر ۱۲ سال، موارد مثبت ابتلا رو به کاهش بوده است.

میانگین روزانه ابتلا به کرونا در آمریکا ۱۰۷ هزار نفر است، این در حالی است که این رقم در اول سپتامبر بیش از۱۵۰ هزار مورد ابتلا در روز بود.

در هفته منتهی به ۳۰ سپتامبر بیش از ۱۷۳ هزار مورد جدید ابتلا در کودکان و در چهار هفته پیش از آن، ۸۵۰ هزار مورد جدید ابتلا مشاهده شده بود.

انتظار می‌رود در چند هفته آینده، شرکت فایزر برای استفاده اضطراری واکسنش برای کودکان زیر ۱۲ سال از اداره غذا و داروی آمریکا تقاضای مجوز کند.

کارشناسان می‌گویند کاهش موارد ابتلا به کووید نشان می‌دهد واکسن‌ها موثر بوده‌اند و واکسیناسیون کودکان کم‌سال می‌تواند به پیشگیری از بروز موج‌های آتی [شیوع] ویروس کمک کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جنیفر ناتزو، کارشناس بیماری‌های واگیردار در دانشکده سلامت عمومی بلومبرگ در دانشگاه جانز هاپکینز، به نشریه واشنگتن‌پست گفت: «کاهش ابتلای کودکان به‌رغم نبود واکسن، خبر خوشی است زیرا به این معنی است که می‌توانیم با اطمینان از کنترل شیوع ویروس در بزرگسالان، کارهای بسیاری انجام دهیم.»

بنا بر داده‌های آکادمی امراض کودکان آمریکا، موارد جدید ابتلای کودکان به کووید همچنان «غیرعادی» بالا است.

کاهش میزان ابتلا در هفته‌ای که  آمار مرگ‌و‌میر ناشی از کووید در آمریکا از آغاز همه‌گیری در مارس ۲۰۲۰، از مرز ۷۰۰ هزار نفر گذشت، خبر خوبی است.

بررسی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در مورد داده‌های ملی ابتلای کودکان و نوجوانان در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد در ماه ژانویه موارد ابتلا به اوج رسیده، در ماه ژوئن افت کرده و در ماه اوت بار دیگر افزایش یافته است.

آمار بستری بیماران مبتلا به کووید‌ـ‌۱۹ نیز روندی مشابه را دنبال کرده است.

موج ابتلا به گونه دلتا در ایالت‌های جنوبی آمریکا مثل تنسی، آلاباما و می‌سی‌سی‌پی نیز الگویی مشابه با کشورهایی مانند بریتانیا و هند بوده است، که در پی افزایش موارد ابتلا کاهشی سریع رخ داده است.

کارشناسان معتقدند که این الگو هنگامی رخ می‌دهد که ویروس افراد جدید کمتری برای آلوده کردن پیدا می‌کند، زیرا بسیاری از افراد یا واکسینه شده‌اند یا پیش‌تر به بیماری مبتلا شده‌اند.  

موارد بستری در کل جمعیت نیز کاهش یافته است، در مقایسه با ابتدای سپتامبر که ۹۳ هزار نفر بستری شدند، در حال حاضر، حدود ۷۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری‌اند. 

© The Independent

بیشتر از جهان