زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ در کوهرنگ دست‌کم ۱۵ مصدوم برجای گذاشت

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ایران با توجه به کوهستانی بودن منطقه‌ وقوع زلزله، درمورد خطر ریزش کوه هشدار داد

درپی وقوع زمین‌لرزه‌‌ای به بزرگی ۵.۷ در حوالی چلگرد، واقع در مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان و پس از آن چندین زمین‌لرزه با شدت کمتر در فاصله دو شهر چلگرد، مرکز شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری و شهر قلعه‌خواجه، مرکز شهرستان اندیکا در استان خوزستان، به خانه‌هایی در دست‌کم ۲۰ روستای منطقه آسیب وارد شد و ۱۵ نفر مصدوم شدند.

محمدحسن قوسیان‌مقدم، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ایران، پس از این زمین‌لرزه‌ها هشدار داد که با توجه به کوهستانی بودن منطقه‌ وقوع زلزله، خطر و احتمال ریزش کوه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز چهارمحال و بختیاری، مدیر راهداری منطقه بازفت درپی زمین‌لرزه از رانندگان خواسته است که با توجه به ریزش سنگ در محور اصلی بازفت به اندیکا، تا پاک‌سازی کامل جاده، با احتیاط رانندگی کنند.

به گزارش مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح روز دوشنبه ١٢ مهرماه، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷، در ۳۳ کیلومتری چلگرد، مرکز شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، «این زمین‌لرزه تاکنون فوتی نداشته است». او که پیش‌تر گفته بود هشت نفر درحال فرار از ترس زلزله و چهار نفر درپی ریزش آوار مصدوم شده‌اند، در آخرین به‌روزرسانی تعداد مصدومان حادثه، از مصدومیت ۱۵ نفر خبر داد. 

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، از خسارت مالی در اثر زمین‌لرزه در دست‌کم ۲۰ روستای منطقه خبر داد و  اعلام کرد پس از بررسی کامل تیم‌های ارزیاب، به جبران خسارات اقدام خواهد شد.

بنابر گزارش‌ها، بیشترین خسارت‌ها مربوط به بخش بازفت در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری بوده و علاوه بر ترک‌خوردن سقف و دیوار منازل، در این منطقه رانش زمین نیز رخ داده است. همچنین به گفته بخشدار بازفت، در اثر وقوع زلزله قسمت‌هایی از قلعه تاریخی «دهناش» در یکی از روستاهای منطقه عشایری بازفت فرو ریخته است.