سفارت اسرائیل در بحرین افتتاح شد

سفارت اسرائیل در منامه در طبقه بیست‌و‌نهم مرکز تجارت جهانی بحرین قرار دارد

یک سال پس از عقد قرارداد عادی‌سازی مناسبات میان اسرائیل و بحرین، یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، روز پنجشنبه ۳۰ سپتامبر، به طور رسمی سفارت اسرائیل را در منامه پایتخت بحرین، افتتاح کرد.

لاپید در مراسم افتتاحیه گفت: «باشد که مردم ما تا ابد در صلح و آسایش زندگی کنند.»

او سپس به زبان عبری گفت:‌ «امروز اسرائیل در خلیج فارس یک گام بزرگ و تاریخی برداشت.»

عبداللطيف الزیانی، وزیر خارجه بحرین نیز در مراسم حضور داشت و گفت: «این نشانی است از مصمم بودن ما»، و افزود: «کار ما هنوز تمام نشده است.»

سفارت اسرائیل در منامه در طبقه ۲۹ مرکز تجارت جهانی بحرین قرار دارد. ایتان نائیه، دیپلمات کارکشته گزینه اصلی اسرائیل برای سفارت آن کشور در بحرین است هرچند نامزدی او هنوز به شکل قطعی اعلام نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیشتر در ماه سپتامبر، سفیر بحرین به اسرائیل رفت. لاپید گفت که او و زیانی توافق کردند که بحرین تا آخر سال ۲۰۲۱ سفارتخانه خود در اسرائیل را افتتاح کند.

توافق صلح میان اسرائیل و بحرین در چارچوب پیمان‌ ابراهیم، در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ و به میانجیگری دولت آمریکا امضا شد. امارات متحده عربی، مراکش و سودان نیز در همین چارچوب با اسرائیل توافق صلح امضا کردند.

مگی ناردی، کاردار سفارت آمریکا در منامه که در مراسم حضور داشت، افتتاح سفارت اسرائیل در بحرین را «افتخاری بزرگ برای ایالات متحده آمریکا»‌ توصیف کرد.

پیشتر در روز پنجشنبه، لاپید در دربار سلطنتی بحرین با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین ملاقات کرد. او همچنین با سلمان بن حمد آل خلقه، نخست‌وزیر و ولیعهد بحرین نیز ملاقات کرد.

یائیر لاپید صبح پنجشنبه وارد بحرین شد و در این سفر پنج قرارداد همکاری از جمله در زمینه آب، محیط زیست با منامه امضا کرد.

بیشتر از جهان