نخست‌وزیر اسرائیل با مقام‌های ارشد دیپلماتیک امارات و بحرین دیدار می‌کند

این نخستین دیدار بنت به‌عنوان نخست‌وزیر با مقام‌های ارشد بحرین و امارات متحده عربی است

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، دوشنبه، پنجم مهرماه، در هفتادوششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کند- Sebastian Scheiner / POOL / AFP

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، پیش از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان‌ ملل متحد در نیویورک، با وزیر امور خارجه بحرین و وزیر دولت امارات متحده عربی در امور خارجه ملاقات خواهد کرد.

نخست‌وزیر اسرائیل شنبه‌شب، سوم مهرماه، برای حضور در هفتادوششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد،‌ عازم نیویورک شد. 

سخنرانی بنت در مجمع عمومی سازمان ملل برای بعدازظهر روز دوشنبه  (به وقت اسرائیل) برنامه‌ریزی شده و او قرار است روز یکشنبه با وزیر خارجه بحرین و وزیر دولت امارات متحده عربی در امور خارجه دیدار کند. 

امارات متحده عربی و بحرین، دو کشور عرب حوزه خلیج فارس، از ماه سپتامبر سال گذشته با امضای «پیمان ابراهیم» به میانجی‌گری ایالات متحده آمریکا، روابط کامل دیپلماتیک با اسرائیل برقرار کرده‌اند. از ماه ژوئن و قرار گرفتن نفتالی بنت در جایگاه نخست‌وزیری اسرائیل، این نخستین دیدار او با مقام‌های ارشد دیپلماتیک بحرین و امارات متحده عربی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، در ماه ژوئن امسال با سفر به امارات متحده عربی، سفارتخانه اسرائیل در ابوظبی و کنسولگری آن کشور در دبی را به‌طور رسمی افتتاح کرد. لاپید ۲۶ شهریورماه، اعلام کرد که تا آخر ماه جاری میلادی سفری نیز به منامه، پایتخت بحرین خواهد داشت.

بنابر اعلام سخنگوی بنت، او در دومین سفر خود به آمریکا، در نیویورک با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در این نهاد نیز دیدار می‌کند همچنین میزبان نشستی با سران سازمان‌های یهودی در آمریکا خواهد بود. نفتالی بنت ۲۷ اوت، در نخستین سفر خود به آمریکا پس از نخست‌وزیری، با جو بایدن، رئیس حمهوری ایالات متحده در کاخ سفید دیدار کرد.

بنت پیش از سفر به نیویورک، مجمع عمومی سازمان ملل متحد را یک همایش بین‌المللی مهم و فرصتی برای بیان موضع‌ اسرائیل برای جهانیان دانست. او  در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به مقام‌های فلسطین و ایران گفت: «پیشنهاد می‌کنم رهبران فلسطینی و ایرانی برای بهبود زندگی شهروندانشان تلاش کنند و از تمرکز بر اسرائیل دست بردارند.» 

به نوشته روزنامه اسرائیلی هاآرتص، نفتالی بنت روز دوشنبه، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعا به موضوع ایران و برنامه هسته‌ای آن خواهد پرداخت، اما به‌جای تمرکز بر تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران، بیشتر بر حق اسرائیل برای دفاع از خود با تلاش برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید خواهد کرد.

بیشتر از جهان