بازار مسکن تهران: افزایش ۳۰ درصدی قیمت و کاهش ۸ درصدی معاملات

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در تهران به ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید

بر اساس جدیدترین گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن در تهران طی شهریور ۱۴۰۰ در مقایسه با شهریور ۱۳۹۹  بالغ بر  ۳۰.۵ درصد افزایش و همزمان،  میزان معاملات ۸ درصد کاهش یافته است.

براساس ګزارش جدید بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن، در شهریور ماه امسال متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود.

این رقم ۲.۴ درصد افزایش نسبت به ماه قبل را نیز نشان می‌دهد.

در بین مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت مسکن با ۶۸ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان مربوط به منطقه یک و کمترین قیمت با ۱۵ میلیون تومان متعلق به منطقه ۱۸ بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در شهریور ماه امسال نیز نشان می‌دهد که نرخ اجاره مسکن نسب هبه شهریور ماه سال گذشته، به ترتیب ۴۲.۸ و ۴۵.۷ درصد رشد داشته است.

همزمان با گرانی، میزان معاملات مسکن در پایتخت نیز کاهش یافته است.

براساس گزارش جدید بانک مرکزی، در یک ماه گذشته، تعداد معاملات واحد‌های مسکونی در شهر تهران به هفت هزار و ۸۰۰ فقره رسید که نسبت به شهریور سال گذشته ۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کاهش معاملات مسکن در تهران در حالی رخ می‌دهد که در ماه‌های اخیر ایرانیان بر میزان خرید مسکن در خارج از کشور از جمله در ترکیه افزوده‌اند.