وزرای لهستان به اسلام‌هراسی متهم شدند

«هویت صدها مهاجر غیرقانونی که سعی دارند از طریق بلاروس به لهستان وارد شوند، شناسایی شده است»

ارتباط دادن شوکه‌کننده مهاجرانی که پشت مرزها گیر افتاده‌اند با شنیع‌ترین اقدام‌های مجرمانه، لهستان را بیشتر در رسوایی فرو برده است - Wojtek RADWANSKI / AFP

وزرای لهستان به دلیل تلاش در بدنام کردن مهاجران در حال عبور از این کشور با اتهام‌های وحشیانه‌ای نظیر کودک‌آزاری و زوفیلیا (ارتباط جنسی با حیوانات)، به اسلام‌هراسی متهم شدند.

ماریوس کامیاسکی، وزیر کشور، و ماریوس باسژاک، وزیر دفاع، نشستی مطبوعاتی برگزار و در آن ادعا کردند که یک دهم مهاجران خاورمیانه‌ای که در مرز (این کشور) گیر کرده‌اند، احتمالا با تروریستم، جرائم سازمان‌یافته و قاچاق‌ انسان ارتباطاتی دارند. 

اما خارق‌العاده‌ترین لحظه این نشست مطبوعاتی وقتی بود که تصویری از مردی در حال رابطه جنسی با یک گاو نشان داده شد. وزرا گفتند این عکس در گوشی یکی از مهاجران پیدا شده و «شاهدی بر زوفیلیا» است که باید از لهستان در مقابل آن محافظت شود.

وزرا گفتند «هویت صدها مهاجر غیرقانونی که سعی دارند از طریق بلاروس به لهستان وارد شوند، شناسایی شده است». دو سوم آن‌ها برای «بررسی موشکافانه سابقه» انتخاب شده‌اند؛ چون ظاهرا تهدیدی علیه امنیت لهستان تلقی می‌شوند.

وزرا ادعا کردند یک چهارم از این گروه «ممکن است ارتباطاتی خطرناک داشته باشند یا در فعالیت‌های غیرقانونی شرکت کرده باشند».

سانتیساو آرین، سخنگوی سرویس مخفی لهستان، گفت: «در میان مهاجران، افرادی که سابقه آموزش نظامی و تجربه کار با سلاح دارند شناسایی شده‌اند. ۲۰ درصد از آنان برای سال‌های متمادی، با فدراسیون روسیه ارتباطاتی داشته‌اند.»

تصاویری که ادعا می‌شود در گوشی مهاجران پیدا شده‌‌اند، عکس‌هایی از جلسات مخفی گروه‌های تروریستی، اجساد، اعدام از طریق سر بریدن و سلاح‌های مکانیزه‌اند.

شواهدی هم از ارتباط احتمالی مهاجران با روسیه نشان داده شد؛ از جمله سفر با وسایل نقلیه عمومی (روسی)، بلیت‌هایی برای مسابقات فوتبال و عکس‌هایی از جاذبه‌های گردشگری این کشور. ادعا شده که یکی از پناهندگان افغان پیش‌تر در آموزش‌های نظامی ارتش روسیه هم شرکت کرده است.

سپس، شواهدی مطرح شدند که نشان می‌دادند برخی مهاجران در جعل مدارک برای مهاجرت غیرقانونی سابقه داشته‌اند.

سرانجام گناهان موردادعا با این دعوی تکان‌دهنده به اوج رسید که «در بررسی هویت افرادی که در مراکز بازداشت قرار دارند، مدارکی حاکی از کودک‌آزاری و زوفیلیا پیدا شده است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تصاویر جنسی از کودکان که گفته می‌شود از گوشی مهاجران افغان و عراقی گرفته شده است، نشان داده شدند.

و بعد عکس از مردی نشان داده شد که با یک گاو در حال برقراری رابطه جنسی بود.

وزیر دفاع لهستان گفت: «مواردی که امروز اینجا نشان می‌دهیم گواهی است بر دشواری پیش روی ماموران مرزبانی و سربازان ارتش لهستان که در مرز کشور با بلاروس حضور دارند.»

او ادعا کرد: «این‌ها افرادی‌اند که به مرز لهستان هجوم آورده‌اند.»

سیاستمداران اپوزیسیون و بخش بزرگی از رسانه‌های لهستان این نشست مطبوعاتی دولت را «شرم‌آور» و به عنوان نمونه‌ای از پست‌ترین نوع اسلام‌هراسی محکوم کردند.

این ارتباط دادن شوکه‌کننده مهاجرانی که پشت مرزها گیر افتاده‌اند با شنیع‌ترین اقدام‌های مجرمانه، لهستان را به دلیل نحوه رفتار با افرادی که با سردتر شدن هوا با اوضاع سخت‌تری هم مواجه خواهند شد، بیشتر در رسوایی فرو برده است.

اخیرا مرگ چهار مهاجر در مرز لهستان گزارش شده و گروه بزرگی از افغان‌ها اکنون هفته‌ها است که در منطقه بی‌طرف مرز لهستان گیر افتاده‌ و اتراق کرده‌اند.

دولت لهستان ادعا می‌کند که رژیم الکساندر لوکاشنکو در بلاروس، مهاجران خاورمیانه‌ای را به عنوان ابزاری برای «جنگ دومنظوره» به سمت مرزهای منطقه شینگن هدایت می‌کند. 

اما خشم از مقام‌های لهستانی به دلیل کمبود کمک‌های بشردوستانه برای مهاجران در حال افزایش است.

اکنون به نظر می‌رسد دولت برآمده از حزب پی‌آی‌اس‌ (قانون و عدالت) لهستان برای اهداف خود از مهاجران استفاده ابزاری کرده است و با نشان دادن تصاویری وحشتناک از جرائم و انحرافات جنسی می‌خواهد بگوید که همه آن‌ها برای امنیت ملی و فرهنگ مسیحی لهستان‌ تهدید به شمار می‌روند.

مهاجران فرصت چندانی ندارند تا به تازه‌ترین اتهام‌های دولت لهستان علیه خود پاسخ دهند. وضعیت اضطراری در مرزها خبرنگاران و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد را از منطقه دور نگه داشته است و افرادی که در مراکز بازداشت نگهداری می‌شوند نیز نمی‌توانند با مطبوعات صحبت کنند.

ادبیات تازه دولت لهستان یادآور دشمن‌انگاری مهاجران در دور قبل بحران مهاجرت در سال ۲۰۱۵ است که پی‌آی‌اس‌، حزب حاکم، به تصویر کشیده است. در آن زمان یاروسواف کاچینسکی، رهبر حزب پی‌آی‌اس‌، ادعا کرد که خطر شیوع بیماری‌های ناشناخته میان شهروندان لهستانی از طرف مهاجران وجود دارد.

با وجود این، دونالد تاسک، رهبر مخالفان دولت، می‌کوشد درباره مهاجران پشت مرز موضعی مشخص بگیرد؛ چرا که سعی دارد نه ضعیف و نه ظالم دیده شود.

رنتا میاکوسکا، دانشمند علوم سیاسی از دانشگاه ورشو، به ایندیپندنت گفت: «وقتی پای یک مرز باز و سرزنش دولت به میان می‌آید، دونالد تاسک موضعی ملایم اتخاذ می‌کند چون می‌داند از آنجا که جامعه لهستان عموما ضد مهاجران‌ است، این امر ممکن است از نظر سیاسی برایش هزینه داشته باشد.»

© The Independent