چین سقط جنین با دلایل غیرپزشکی را کاهش می‌دهد

آخرین سرشماری نشان می‌دهد که رشد جمعیت چین از ٢٠١١ تا ٢٠٢٠ کندترین میزان رشد از دهه ١٩٥٠ بوده است

نرخ رشد جمعیت چین کاهش یافته است - Greg Baker / AFP

دولت چین تعداد سقط جنین‌هایی را که «برای اهداف غیر پزشکی» انجام می‌شود کاهش می‌دهد. کابینه این کشور در دستورالعمل‌های جدیدی که روز دوشنبه منتشر شد اعلام کرد که هدف آنها بهبود سلامت باروری زنان است.

مقامات بهداشتی چین در سال ۲۰۱۸ هشدار دادند با توجه به اینکه استفاده از سقط جنین برای پایان دادن به حاملگی‌های ناخواسته برای بدن زنان مضر است و باعث ناباروری می‌شود، اقدامات سختگیرانه‌ای برای جلوگیری از سقط جنین اختیاری اعمال می‌شود. شورای ایالتی اعلام کرد که هدف از دستورالعمل‌های جدید بهبود دسترسی کلی زنان به خدمات مراقبت‌های بهداشتی قبل از بارداری است.

به گزارش سی‌ان‌ان، داده‌های کمیسیون ملی سلامت چین نشان داد که بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ ، به طور متوسط ۹.۷ میلیون سقط جنین در سال رخ داده است که با وجود تعدیل سیاست‌های تنظیم خانواده در سال ۲۰۱۵ ، ۵۱ درصد نسبت به میانگین ۲۰۰۹-۲۰۱۳ افزایش یافته است. البته هنوز مشخص نیست که چگونه بسیاری از سقط جنین به دلایل پزشکی انجام شده است.

همچنین مشخص نیست که آیا اقدامات جدید برای مقابله با کاهش نرخ زاد و ولد در چین طراحی شده است که حالا اتاق‌های فکر سیاست‌مداران آن را یکی از چالش‌های اصلی سیاست اجتماعی در دهه‌های آینده دانسته‌اند یا خیر.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با وجود اینکه چین همچنان پرجمعیت‌ترین کشور جهان است، اما آخرین سرشماری نشان می‌دهد که رشد جمعیت از ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ کندترین میزان رشد از دهه ۱۹۵۰ بوده است و انتظار می‌رود در چند سال آینده حتی بیشتر نیز کاهش یابد.

پس از سال‌ها تلاش برای محدود کردن رشد جمعیت، پکن در حال حاضر سیاست‌های جدیدی را با هدف تشویق خانواده‌ها برای داشتن فرزند بیشتر تدوین کرده است. در ماه ژوئن اعلام شد که به همه زوج‌ها اجازه داده می‌شود که به جای دو فرزند، سه فرزند داشته باشند. سیاست‌های جدیدی که برای کاهش بار مالی تربیت فرزندان طراحی شده است نیز اعلام می‌شود.

بیشتر از جهان