آنگ سان سوچی اول اکتبر محاکمه می‌شود

حامیان سوچی می‌گویند که اتهامات علیه وی دارای انگیزه سیاسی و تلاش برای مشروعیت بخشیدن به کودتاگران است

سوچی که دولت منتخبش با کودتای ارتش سرنگون شد، در حال حاضر  تحت بازداشت قرار دارد - STR / AFP

یکی از اعضای تیم حقوقی آنگ سان سوچی، رهبر پیشین میانمار که به اتهام فساد مالی برکنار شده است، اعلام کرد دادگاه او از اول اکتبر آغاز می‌شود.

خین مانگ زاو، وکیل خانم سوچی در این باره گفت که قاضی اعلام کرد محاکمه از جمعه یکم اکتبر در دادگاه ویژه در نایپیتاو پایتخت میانمار برگزار خواهد شد. 

سوچی که دولت منتخبش در ماه فوریه با کودتای ارتش سرنگون شد، در حال حاضر به اتهامات دیگر در دادگاه ویژه تحت محاکمه قرار دارد. او با اتهاماتی نظیر فتنه، دو مورد نقض محدودیت‌های همه‌گیری کووید -۱۹، واردات غیرقانونی واکی‌تاکی که مورد استفاده محافظانش قرار داشت و استفاده غیرمجاز از کانال‌های رادیوها، روبرو است. او همچنین به دلیل نقض قانون حفظ اسناد محرمانه محاکمه خواهد شد.

حامیان سوچی می‌گویند که همه اتهامات علیه وی دارای انگیزه سیاسی است و تلاش برای بی‌اعتبار کردن وی و مشروعیت بخشیدن به تصرف قدرت توسط ارتش است. آنها تلاش می‌کنند او را از بازگشت به سیاست باز دارند. وکلای وی هرگونه تخلف را رد می‌کنند. کودتای ارتش با وجود اقدامات شدید نیروهای امنیتی و سرکوب گسترده، با مقاومت مردمی مواجه است و مبارزه علیه آن همچنان ادامه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رسانه‌های میانمار گزارش دادند که کمیسیون دولتی مبارزه با فساد مدعی است که سوچی رشوه گرفته است و از اختیارات خود برای به دست آوردن امتیاز در معاملات املاک سوء استفاده کرده است.

وکلای سوچی این اتهامات را رد کردند. گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های دولتی میانمار می‌گوید این نهاد ضد فساد همچنین دریافت که سوچی به طور غیرقانونی ۶۰۰ هزار دلار و هفت شمش طلا از وزیر سابق منطقه یانگون و متحد سیاسی خود، پذیرفته است.

آنگ سان سوچی، برنده ۷۶ ساله جایزه صلح نوبل از اول فوریه و از زمان وقوع کودتای نظامی که دولت منتخب او را برکنار کرد، در بازداشت به سر می‌برد.

خین مانگ زاو، وکیل او، اتهامات مربوط به فساد و رشوه را «مبهم و بی‌اساس» توصیف کرده است. او به رسانه‌ها گفت: «هرگز هیچ مقام دولتی را صادق‌تر و پاک‌دست‌تر از آنگ سان سوچی ندیده‌ام. او ممکن است کاستی‌هایی داشته باشد اما حرص و فساد در کار او نیست. کسانی که او را به حرص و فساد متهم می‌کنند، در واقع به خودشان تف سربالا می‌کنند.»

از زمانی که ارتش میانمار، دولت منتخب این کشور را به بهانه واهی تقلب در انتخابات نوامبر که حزب خانم سوچی با اکثریت آرا برنده آن شد، سرنگون کرد، این کشور دستخوش آشوب بوده است.

بیشتر از جهان