جوکوویچ با تمامی توان در فینال بازی خواهد کرد

جوکوویچ برای رسیدن به ۲۱‌امین عنوان گرند اسلم خود فقط یک مانع دیگر را پیش رو دارد و آن کسی نیست جز دنیل مدودف

جوکوویچ کهنه‌کار و دارنده بیست عنوان گرند اسلم از تجربه خود طی این سال‌ها به خوبی استفاده کرد - Sarah Stier/Getty Images/AFP

رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا واقع در شهر نیویورک در منطقه زیبا و سرسبز منهتن در مرحله نیمه‌نهایی مردان ادامه یافت و در مهم‌ترین مسابقه، نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان مقابل الکساندر زورف، مرد شماره چهار تنیس جهان، قرار گرفت.

جوکوویچ با پیروزی در این مسابقه موفق شد نه‌تنها انتقام رقابت‌های المپیک توکیو را از او بگیرد بلکه به دیدار پایانی رقابت‌ها راه پیدا کند و در آستانه به وجود آوردن یک اتفاق بزرگ تاریخی قرار گرفت.

جوکو دراین دیدار سخت ابتدا ست اول را ۶-۴ واگذار کرد. نمایش زیبا و دیدنی هر دو تنیسور در ست اول نشان از این داشت که این مسابقه طولانی خواهد شد و هیچکدام به راحتی کار را واگذار نخواهند کرد.

ضربات فوق‌العاده فورهند و بکهند زورف و سرویس‌های برگشت‌ناپذیر او فرصتی به جوکو نداد و او بازی را پرانگیزه آغاز کرد. زورف در این مسابقه فوق‌العاده بود اما هرچه انجام داد برای شکست جوکو کافی نبود.

مرد کهنه‌کار و دارنده بیست عنوان گرند اسلم از تجربه خود در مدت این سال‌ها به خوبی استفاده کرد و موفق شد ست‌های دوم و سوم را به ترتیب با نتایج ۶-۲ و ۶-۴ پیروز شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ست چهارم بازی زورف هرچه در توان داشت به کار گرفت و موفق شد ست چهارم را ۶-۴ پیروز شود و بازی را به ست نهایی بکشد. اما همان‌طور که از مسابقات قبلی نواک مشخص بود او در رقابت‌هایی که به پنج ست کشیده می‌شود تخصص زیادی دارد و گویی در ست پنجم تازه بازی او نمایان می‌شود کاری که بارها در مسابقات مهم در رقابت‌های گرند اسلم با نادال انجام داده است و خستگی در بدن او دیده نمی‌شود.

این بار نوبت زورف رسیده بود تا با این ترفند جوکو مواجه شود و تلاش‌های زورف در این ست نتیجه نداد و ۶ بر ۲ ست پنجم را نیز واگذار کرد تا جوکوویچ به فینال رقابت‌های نیویورک راه پیدا کند و خود را آماده تاریخ‌سازی کند. جوکو پس از پایان مسابقه در پاسخ به سوالات برد گیلبرت، گزارشگر حال حاضر رقابت‌ها که خود از بازیکنان حرفه‌ای سابق دنیای تنیس و مربی بازیکنان بزرگی همچون آندره آغاسی، اندی رادیک و اندی ماری نیز بوده است، پاسخ داد و گفت: »حس فوق‌العاده‌ای دارم. بازی بسیار سختی بود و با تمام وجودم بازی کردم و همین کار را در بازی فینال نیز انجام خواهم داد. در مسابقه روز یکشنبه با تمام توانم، روحم، قلبم و بدنم مسابقه خواهم داد و طوری بازی خواهم کرد که انگار آخرین مسابقه عمرم را انجام می‌دهم.»

جوکوویچ برای رسیدن به ۲۱‌امین عنوان گرند اسلم خود فقط یک مانع دیگر را پیش رو دارد و آن کسی نیست جز دنیل مدودف روس مرد شماره ۲ تنیس جهان که در دیدار نیمه‌نهایی موفق شد اوژه آلیاسیم جوان کانادایی را در سه ست متوالی مغلوب کند و حالا برای دومین بار باید در یک فینال گرند اسلم باهم دیدار کنند.

مدودف سال ۲۰۱۹ نیز در فینال این رقابت ها حاضر بود و در حالی که ۲ ست از نادال در بازی فینال پیش بود در انتها ۳ بر ۲ بازی را به نادال در مسابقه‌ای که نزدیک به ۶ ساعت زمان برد واگذار کرد و حالا در فکر قهرمانی در سال جاری رقابت‌ها است.

مدودف در فینال مسابقات تنیس آزاد استرالیا در سال جاری مغلوب جوکوویچ شد و شاید امیدوار است تا در این مسابقه بتواند انتقام بگیرد. مدودف آماده پیش از رقابت‌های تنیس آمریکا در مسابقات مسترز تورنتو نیز به قهرمانی رسید و حالا تصمیم دارد تا در ادامه سال جاری و رقابت‌های تنیس امتیازات باقی‌مانده و لازم را جمع‌آوری کند تا شاید در پایان سال بتواند در رده نخست جهان قرار بگیرد.   

بیشتر از تنيس