بروکسبی جوان هم از پس جوکوویچ برنیامد

حالا جوکو تنها سه پیروزی تا رسیدن به بالاترین قله تنیس جهان فاصله دارد

جوکوویچ درنهایت این مسابقه را در چهار ست به سود خود به پایان رساند - Ed JONES / AFP

رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا در دور چهارم پیگیری شد و جوکوویچ بازهم نوار پیروزی‌های خود را طولانی‌تر کرد و بروکسبی، جوان ۲۰ ساله آمریکایی که اکثر کارشناسان او را اندی رادیک جدید این کشور قلمداد می‌کنند، هم نتوانست جلوی مرد شماره۱ جهان را بگیرد.

بروکسبی در ست اول بسیار پرشور و باانگیزه بود و با تشویق بی‌دریغ تماشاگران نیویورکی که زیاد از جوکوویچ خوششان نمی‌آید، توانست ۶-۱ به پیروزی برسد و جوکوویچ را شوکه کند. اما جوکوویچ خیلی زود خود را در زمین پیدا کرد و دیگر گوشش به سروصدای تماشاگران بدهکار نبود. او ست‌های دوم تا چهارم را با نتایج ۶-۳، ۶-۲ و ۶-۲ پیروز شد و درنهایت این مسابقه را در چهار ست به سود خود به پایان رساند.

بروکسبی که در ست نخست تلاش زیادی کرده بود، به نظر می‌رسید تمام انرژی خود را برای بردن همان ست صرف کرده است و در ست‌های بعدی برای پیروزی بر جوکو انرژی کافی نداشت.

حالا جوکو تنها سه پیروزی تا رسیدن به بالاترین قله تنیس جهان فاصله دارد و در مرحله یک‌چهارم نهایی باید مقابل برتینی بازی کند که امسال در رقابت‌های گرند اسلم دو بار با او مسابقه داده است. آن‌ها یک بار در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها رولان گاروس باهم دیدار کردند که جوکو پیروز آن مسابقه بود و دومین و مهم‌ترین رقابتشان دیدار پایانی رقابت‌ها ویمبلدون بود که جوکو در آن مسابقه نیز توانست با غلبه بر برتینی مقام قهرمانی را کسب کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برتینی در دور چهارم رقابت‌ها تنیس آزاد آمریکا موفق شده است اوته، نفر ۱۴۴ دنیا از کشور آلمان، را در چهار ست مغلوب کند و حریف جوکوویچ در یک‌چهارم نهایی شود. اوته، حریف سرسخت برتینی، در ست دوم پیروز شد و بازی نزدیکی را به نمایش گذاشت اما در ست چهارم پس از زمین خوردن، مچ دستش به‌شدت آسیب دید و تا انتهای بازی با همان وضعیت ادامه داد.

در دیگر دیدار مهم بخش مردان، قهرمان رقابت‌های المپیک توکیو و دارنده مدال طلا یعنی الکساندر زورف در یک بازی نسبتا دشوار از سد یانیک سینر ایتالیایی گذشت و موفق شد سه بر یک این حرف جوان را از پیش رو بردارد. زورف که سال گذشته در دیدار پایانی همین رقابت‌ها مغلوب دومینیک تیم اتریشی شده بود، امیدوار است در هفته آینده جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

زورف در مرحله بعدی باید با لوید هریس، نفر ۴۶ جهان از آفریقای جنوبی دیدار کند که در دور چهارم، غول آمریکایی یعنی اوپلکا را سه بر یک مغلوب کرده است. این نخستین بار است که هریس در یک رقابت گرند اسلم به دور یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها صعود می‌کند. این دو تنیسور در رقابت‌های سینسیناتی پیش از رقابت‌های آزاد امریکا نیز با یکدیگر رقابت کردند که زورف در آن مسابقه در دو ست متوالی هریس را مغلوب کرد و این مسابقه می‌تواند برای حریف آفریقایی جنبه انتقامی داشته باشد.

در بخش زنان نیز یک مسابقه مهم برگزار شد و ماریا ساکاری، زن شماره ۱۸ تنیس جهان، موفق شد با نتیجه دو بر یک از سد قهرمان سال ۲۰۱۹ همین رقابت‌ها و زن شماره ۷ جهان یعنی آندرسکو کانادایی عبور کند و خود را در جمع هشت تنیسور پایانی رقابت‌ها ببیند. ساکاری یونانی در مسابقه‌ای که سه ساعت و ۳۰ دقیقه به طول انجامید، ست اول را در تای‌برک ۷-۶ واگذار کرد اما در ست‌های دو و سوم موفق شد ۷-۶ و ۳-۶ به پیروزی برسد و این مسابقه حساس را دو بر یک به سود خود به پایان رساند.

از دیگر مسابقات مهم در بخش زنان می‌توان به پیروزی در دو ست متوالی بنچیچ سوییسی، قهرمان المپیک توکیو، مقابل اشویانتک لهستانی و قهرمان رقابت‌های رولان گاروس در سال ۲۰۲۰، اشاره کرد.

بیشتر از تنيس