نوزاد مهاجر افغان پس از رسیدن به آمریکا جان باخت

این نوزاد دختر، همراه با پدرش با یک هواپیمای سی-۱۷ از آلمان به فیلادلفیا در پرواز بود که در جریان پرواز علائم حیاتی در او از بین رفت

Armend NIMANI / AFP

مقام‌های آمریکایی از مرگ یک نوزاد ۹ ماهه‌ در یک هواپیمای مخصوص خروج مهاجران از افغانستان خبر دادند که روز چهارشنبه، اول سپتامبر، همراه با پدرش به به فرودگاه فیلادلفیا رسیده بود. این اولین مورد از مرگ یک مهاجر افغان در خاک آمریکا است.

کریس میشل، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، گفت که این نوزاد دختر همراه با پدرش با یک هواپیمای سی-۱۷ از آلمان به فیلادلفیا در پرواز بود که در جریان پرواز علائم حیاتی در او از بین رفت. آنان پس از فرود هواپیما به بیمارستان کودکان فیلادلفیا منتقل شدند و در آنجا کارشناسان مرگ کودک را تایید کردند.

یک سخنگوی سازمان پلیس فیلادلفیا، به نقل از اداره حفاظت از مرزها و گمرک آمریکا گفت که نوزاد بر اثر نیاز به «یک فوریت پزشکی» جان باخته است. پلیس و اداره آزمایشات پزشکی فیلادلفیا درباره مرگ این نوزاد مهاجر افغان تحقیق می‌کنند.

شهرداری فیلادلفیا در بیانیه‌ای به خانواده نوزاد درگذشته تسلیت گفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت امنیت کشور آمریکا که روند انتقال مهاجران از افغانستان به ایالات متحده را تحت نظارت دارد، به شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت که در تحقیقاتش درباره این واقعه از وزارت دفاع سوال کند. کاخ سفید نیز فعلا واکنشی نشان نداده است.

فرودگاه فیلادلفیا از ۲۸ اوت تا اول سپتامبر، ورود سه هزار و ۶۵۴ مهاجر افغان را به ثبت رسانده است.

فردوگاه بین‌المللی فیلادلفیا و فرودگاه دالس در ویرجینیا و در حومه پایتخت آمریکا، دو فرودگاه عمده شرکت‌کننده در عملیات خروج شهروندان افغانستان پس از تسلط طالبان بر آن کشور به شمار می‌روند.

وزارت امنیت کشور آمریکا گفته است که تاکنون ایالات متحده حدود ۲۴ هزار شهروند در خطر افغانستان را با هواپیما از کابل خارج و به آمریکا منتقل کرده است. بیش از ۳۶ هزار شهروند افغان در پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه و اروپا در انتظار انجام روند قانونی برای انتقال به آمریکا یا کشورهای ثالث هستند.

بیشتر از جهان