سقوط مینی‌بوس در دره‌ای در استان کردستان ۱۶ کشته به جا گذاشت

مدیر اورژانس کردستان: با توجه به وخامت حال مصدومان، احتمال افزایش آمار فوتی‌ها وجود دارد

این مینی‌بوس در جاده کامیاران به پالنگان در دره‌ سقوط کرد‌ـ عکس از تسنیم

سقوط یک دستگاه مینی‌بوس در دره‌ای در استان کردستان، ۱۶ کشته و ۱۲ زخمی به جا گذاشت.

روز پنجشنبه ۱۱ شهریور، یک دستگاه مینی‌بوس در جاده کامیاران به پالنگان در استان کردستان در دره‌ سقوط کرد که در این حادثه، ۱۶ نفر جان باختند و ۱۲ نفر زخمی شدند.

رضا پیرا، مدیر اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اعلام این خبر به خبرگزاری فارس گفت: «این مینی‌بوس از مریوان به سمت پالنگان حرکت کرده بود که در سرازیری گردنه تفین به پالنگان، بر اثر ناتوانی راننده در کنترل خودرو به دره سقوط کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته او، یکی از مصدومان بدحال این سانحه با بالگرد به بیمارستان کوثر سنندج اعزام شد و اتوبوس آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای مداوا و انتقال سایر مصدومان، به محل حادثه فرستاده شده است. با توجه به وخامت حال مصدومان، پیرا احتمال داد آمار فوتی‌ها افزایش یابد.

پیمان صابریان، سرپرست سازمان اورژانش کشور، نیز از اعزام شش دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد اورژانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه خبر داد. به گفته او، حال دو تن از مجروحان وخیم اعلام شده است. خبرگزاری تسنیم گزارش داد که سرنشینان این مینی‌بوس اهل روستای پیرصفا در مریوان بودند که به زیارتگاه ویس می‌رفتند و در منطقه پالنگان، در نزدیکی روستای تفین، در دره سقوط کردند.

تا این لحظه، اطلاعات بیشتری درباره این حادثه منتشر نشده است.