بیش از ۶۰ میلیون بازدید از نماهنگ دوندای کانیه وست در روز اول

این آلبوم هم‌چنین در اسپاتیفای بیش از ۹۴ میلیون بازدید جهانی داشت

نام این آلبوم برگرفته از نام مادر وست، دوندا وست، است که در سال ۲۰۰۷ در سن ۵۸ سالگی از دنیا رفت- SUSAN GOLDMAN / AFP

آلبوم جدید کانیه وست به نام «دوندا» در نخستین روز انتشار بیش از ۶۰ میلیون بار در برنامه «اپل موزیک» در ایالات متحده بازدید داشت.

این آلبوم که همه مدت‌ها منتظر انتشارش بودند با تأخیر زیادی در روز یکشنبه ۷ شهریور منتشر شد و حد نصاب بازدید سال ۲۰۲۱ را در این برنامه جهانی پخش زنده شکست.

دوندا در عرض ۲۴ ساعت در این بستر پخش زنده در جایگاه سوم پربازدیدترین نماهنگ قرار گرفت.

جایگاه اول با ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بازدید در عرض ۲۴ ساعت در اختیار آلبوم سال ۲۰۱۸ جی کول به نام کی‌او‌دی و جایگاه دوم با حدود ۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بازدید از آن آلبوم سال ۲۰۱۶ دریک به نام ویوز است.

دوندا هم‌چنین در نخستین روز در ۱۵۲ کشور در صدر نمودار پخش اپل موزیک قرار گرفت و در جدول ۱۰۰ ترانه برتر جهان اپل موزیک رتبه ۱۹ را در میان ۲۰ ترانه اول به خود اختصاص داد.

این آلبوم هم‌چنین در اسپاتیفای بیش از ۹۴ میلیون بازدید جهانی داشت و در رتبه دوم در کل تاریخ این برنامک پخش زنده قرار گرفت.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ye (@kanyewest)

روز دوشنبه ۸ شهریور یک روز پس از انتشار این آلبوم این هنرمند مدعی شد نام تجاری وی موسوم به گروه موسیقی یونیورسال دهمین آلبوم استودیویی او را بدون اجازه منتشر و پخش یکی از ترانه‌هایش را «مسدود» کرده است.

وی نوشت «شرکت یونیورسال آلبوم من را بدون اجازه‌ منتشر کرد و پخش ترانه «زندان۲» را در این آلبوم مسدود کردند.»

دابیبی و مریلین منسون در ساخت ترانه مذکور همکاری داشته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همکاری هر دو نفر در آلبوم دوندا جنجال‌برانگیز بوده است. منسون اخیراً از جانب چندین زن متهم به آزار و سو استفاده جنسی شده است و پرونده‌های قضایی دارد. او تمام اتهامات را رد کرده است.

اظهار نظرهای هم‌جنس‌گراهراسانه‌ دابیبی نیز در جشنواره رولینگ لاود که ماه گذشته در میامی برگزار شد با انتقادات شدید روبرو شده است. این خواننده رپ ابتدا عذرخواهی کرد اما بعد عذرخواهی‌اش را پاک کرد. از آن زمان تا کنون نیز مشغول تمسخر «پشت کردن افکار عمومی» به وی به خاطر اظهارنظرهایش بوده است.

وست پیش‌تر مدعی شده بود مدیر برنامه‌های دابیبی آرنولد تیلور اجازه حذف ترانه دابیبی را نمی‌داده و به تماس‌های تلفنی وست و گروهش نیز پاسخ نمی‌داده است.

اما تیلور این ادعا را تکذیب کرد و گفت وست هیچ تماسی با وی نگرفته است و «دو ثانیه» پس از دریافت ترانه مذکور آن را حذف کرده است.

به رغم ادعاهای وست، ترانه «زندان۲» همراه سایر ترانه‌های آلبوم وی در برنامه‌های پخش زنده منتشر شد.

ویکند، تراویس اسکات، لیل بیبی، کید کادی، جی الکترونیکا و یانگ تاگ از دیگر هنرمندان حاضر در این آلبوم هستند.

آلبوم دوندا در پی برگزاری سومین ضیافت رونمایی وست در شیکاگو منتشر شد. وی در آن ضیافت دابیبی و منسون را به روی صحنه آورد. این رپر در رویداد مذکور با پخش ترانه «بچه‌ای به جا نمانده» یادی کرد از ازدواجش در سال ۲۰۱۴ با شریک قبلی‌اش کیم کارداشیان.

نام این آلبوم برگرفته از نام مادر وست، دوندا وست، است که در سال ۲۰۰۷ در سن ۵۸ سالگی از دنیا رفت.

نقد ایندیپندنت بر این آلبوم را اینجا بخوانید.

© The Independent

بیشتر از موسیقی