حمله هواپیمای بدون سرنشین به فرودگاهی در عربستان

در جریان این حمله هشت نفر زخمی شدند و یک هواپیمای غیرنظامی آسیب دید

این دومین حمله هواپیماهای بدون سرنشین به فرودگاه ابها در ۲۴ ساعت منتهی به روز سه ‎شنبه (۳۱ اوت) است - AFP

با حمله یک هواپیمای بدون سرنشین به فرودگاهی در جنوب غربی عربستان هشت نفر زخمی شدند و یک هواپیمای غیرنظامی دچار خسارت شد.

به گزارش تلویزیون دولتی عربستان سعودی، هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است اما این دومین حمله هواپیماهای بدون سرنشین به فرودگاه ابها در ۲۴ ساعت منتهی به روز سه ‎شنبه (۳۱ اوت) است. عربستان حوثی‌های یمن را مسئول حمله‌های اخیر می‌داند با این حال سخنگوی ارتش حوثی به تماس رسانه‌ها برای اظهارنظر در خصوص این حمله پاسخ نداده است.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان نیز که با حوثی‌ها در حال جنگ است، درباره حمله هواپیمای بدون سرنشین توضیحی نداد و بدون اشاره به جزئیات در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ائتلاف پهپاد بمب‌گذاری شده را پیش از اصابت به فرودگاه، منفجر کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این حمله چند روز پس از حمله موشک‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین به پایگاه نظامی در جنوب یمن انجام شد. در آن حمله نیز دست‌کم ۳۰ نظامی یمنی مورد حمایت عربستان کشته و ۶۰ نفر زخمی شدند. ناظران از آن به عنوان یکی از مرگبارترین حمله‌ها در جنگ داخلی یمن یاد کردند.

حوثی‌های یمن، از سال ۲۰۱۵ تاکنون بارها فرودگاه‌های بین‌المللی، تاسیسات نظامی و زیرساخت‌های نفتی این کشور را مورد هدف قرار داده‌اند.