رئیس جمهوری فرانسه از ادامه مذاکره با طالبان برای تخلیه افغان‌های آسیب‌پذیر از کابل خبر داد

فرانسه از هفدهم ماه اوت تاکنون ۲ هزار و ۸۳۴ نفر را از افغانستان خارج کرده است

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه- LUDOVIC MARIN / AFP

رئیس جمهوری فرانسه که برای شرکت در نشست بین‌المللی بغداد به عراق سفر کرده است، روز شنبه اعلام کرد مذاکرات با طالبان به منظور محافظت و تخلیه افغان‌هایی که پس از قدرت گرفتن آن گروه در افغانستان در معرض خطر هستند، از طریق قطر ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون پس از آن نشست که در سایه تحولات افغانستان برگزار شد، به خبرنگاران گفت که برنامه‌ریزی برای خارج کردن این گروه از شهروندان افغان به صورت مشترک با قطر انجام شده است و ممکن است نیاز به «عملیات هوایی» باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او همچنین اضافه کرد که فرانسه از هفدهم ماه اوت تاکنون ۲ هزار و ۸۳۴ نفر را از افغانستان خارج کرده است.

آقای مکرون که در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، همچنین در مورد حضور نیروهای نظامی فرانسوی در عراق نیز گفت که فارغ از هر تصمیم آمریکا، فرانسه حضور نظامی خود را در عراق به منظور مبارزه با تروریسم حفظ خواهد کرد.

رئیس جمهوری فرانسه پیش از برگزاری نشست و پس از دیدار با نخست وزیر عراق، گفته بود: «همه ما می‌دانیم که نباید گاردمان را پایین بیاوریم، زیرا داعش هنوز یک تهدید است، و من می‌دانم که مبارزه با این گروه‌های تروریستی از اولویت‌های دولت‌مان است.»

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی، شیخ صباح الخالد الصباح، نخست وزیر کویت، و وزیران امور خارجه ایران، عربستان سعودی، و ترکیه نیز در آن نشست حضور داشتند.

بیشتر از جهان