درخواست تفنگدار سابق بریتانیایی از طالبان برای نجات حیوانات پناهگاهش در کابل

 ۱۷۳ سگ و گربه یک پناهگاه حیوانات در نزدیکی فرودگاه کابل در خطر مرگ هستند

موسسه خیریه نوزاد در کابل برای بهبود شرایط حیوانات خیابانی فعالیت می‌کند-twitter/domdyer70

تفنگدار سلطنتی سابق ارتش انگلستان، پن فرتینگ درخواست مأیوسانه‌ای برای کمک از خارج از فرودگاه کابل کرده است، جایی که او و گروهش با ۱۷۳ حیوان در انتظار پرواز به خانه گیر کرده‌اند.

بنیان‌گذار موسسه خیریه نجات حیوانات و خدمات دامپزشکی «نوزاد» در افغانستان طی هفته گذشته سعی می‌کرد کارکنان و گربه‌ها و سگ‌های تحت حمایت خیریه را از افغانستان خارج کند. او حاضر نشده حیوانات و کارکنان پناهگاه را رها کرده و به‌تنهایی وارد فرودگاه کابل شده و افغانستان را ترک کند.

پس‌ازآنکه تلاش‌های او به نتیجه نرسید وی با انتشار درخواستش در شبکه‌های اجتماعی، مستقیماً از طالبان درخواست کمک کرد و گفت: «آقای عزیز؛ گروه من و حیواناتم در اطراف فرودگاه گیرکرده‌ایم. ما منتظر یک پرواز هستیم. آیا می‌توانید ورود ایمن به فرودگاه را برای کاروان ما تسهیل کنید؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او این نوشته را خطاب به محمد سهیل شاهین، یکی از اعضای گروه مذاکره‌کننده طالبان و سخنگوی انگلیسی‌زبان آن‌ها نوشته و برای ورود به فرودگاه کابل درخواست کمک فوری کرده است.

او خطاب به شاهین نوشت: «سهیل شاهین، ما یک سازمان غیردولتی هستیم که به افغانستان برمی‌گردیم، اما در حال حاضر من می‌خواهم همه را سالم بیرون ببرم.»

وی با اشاره به انتظار ده‌ساعته گروهش نوشت «بیایید ثابت کنید که امارت اسلامی افغانستان راه دیگری را در پیش‌گرفته است.»

فعالان حقوق بشر و حقوق حیوانات بسیاری با بازنشر این توییت و خطاب قرار دادن دولت بریتانیا و نحست وزیر بوریس جانسون با انتقاد از شرایط پیش آمده در افغانستان از او و دولتش خواستند هر چه سریع‌تر به تفنگدار سابق کمک کند.

آقای فرتینگ در گفتگو با نشریه سان گفت حیوانات در خطر تلف شدن از گرما هستند.

او و گروهش پس از دریافت خبر از وزیر دفاع مبنی بر بازگشت با هواپیمای به بریتانیا، نیمه‌شب با کاروان راهی فرودگاه شدند اما نتوانستند وارد شوند.

صبح امروز اسکای نیوز گزارش داد که بن والاس، وزیر دفاع، به نمایندگان پارلمان شکایت کرد که تلاش‌های ارتش بریتانیا برای تخلیه مردم از کابل به دلیل تلاش‌های پن فرتینگ برای نجات حیواناتش «منحرف شده است».

آقای والاس در جلسه نمایندگان مجلس گفت: «آنچه من آمادگی انجام آن را نداشتم این است که حیوانات خانگی را بر مردم ترجیح دهم، می‌ترسم از این بابت من را دوست نداشته باشید اما این نظر من است، برخی افراد بسیار بسیار ناامید نیز در معرض تهدید واقعی هستند.»

آقای فرتینگ در انتقاد از انتشار اطلاعات نادرست توسط والاس به اسکای نیوز گفت: «من هرگز از شما نخواستم جای آدم‌ها را به حیوانات بدهید! آن‌ها در محوطه بار هواپیما خواهند بود جایی که شما مسافر سوار نمی‌کنید. ما خودمان هواپیما را تهیه کردیم. آقای والاس! من هرگز حیوانات و همکارانم را اینجا رها نخواهم کرد. هرگز!»

گفته‌های بن والاس موجی از انتقاد را به‌سوی او در داخل بریتانیا روانه کرد. در کشوری که نیمی از بزرگ‌سالان دست‌کم یک حیوان خانگی دارند و حدوداً ۱۲ میلیون سگ و همین تعداد گربه در این کشور در خانه‌ها، به‌عنوان عضوی از خانواده نگهداری می‌شوند.

آقای فرتینگ در حال حاضر در اطراف فرودگاه کابل منتظر است تا سوار هواپیمای چارتری خود شود، اما نمی‌تواند وارد محوطه شود.

موسسه خیریه نوزاد در کابل برای بهبود شرایط حیوانات خیابانی فعالیت می‌کند و هم‌زمان خدمات دامپزشکی به افراد محلی و حیوانات خانگی و باربر نیز ارائه می‌دهد. این خیریه در برنامه‌های آموزشی با مدارس کابل نیز همکاری داشت.

بیشتر از جهان