حمله هوایی اسرائیل به چند مقر حماس در نوار غزه

این حمله در واکنش به زخمی‌شدن یک سرباز پلیس مرزی اسرائیل در درگیری‌های مرزی با فلسطینیان انجام شده است

در جریان تجمع اعتراضی فلسطینی‌ها در مرز نوار غزه با اسرائیل، ۴۱ فلسطینی و یک سرباز اسرائیلی درپی تیراندازی زخمی شدند- SAID KHATIB / AFP

ارتش اسرائیل شنبه شب، ۳۰ مردادماه، از حمله هوایی  به چند مقر مربوط به گروه حماس در نوار غزه خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، حمله‌های هوایی اسرائیل درپی درگیری‌های مرزی میان نیروهای اسرائیلی و فلسطینیان انجام شد. درپی تنش و تیراندازی در مرز، یک سرباز اسرائیلی به‌شدت مجروح و ۴۱ فلسطینی نیز زخمی شده‌اند که وضعیت دو نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است. 

این درگیری‌‌ها در جریان تجمع اعتراضی فلسطینی‌ها در مرز اسرائیل رخ داد که شبه‌نظامیان حماس و گروه‌های دیگر سازماندهی کرده بودند. ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرده است که در جریان تجمع صدها فلسطینی در نزدیکی مرز نوار غزه، بعضی از آن‌ها سعی می‌کردند از حصار مرزی عبور کنند و برخی دیگر نیز مواد منفجره به‌سمت نیروهای اسرائیلی پرتاب می‌کردند. براساس این بیانیه سربازان ارتش اسرائیل برای مقابله با آن‌ها از روش‌های ضدشورش و در موارد ضروری از تیراندازی و شلیک مستقیم استفاده کرده‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش وزارت بهداشت غزه، یکی از دو فلسطینی زخمی‌ که شرایط وخیمی دارند، پسری ۱۳ساله است که گلوله‌ای به سرش شلیک شده است. براساس این گزارش، دیگر زخمی‌ها اغلب جراحات متوسطی دارند که در اثر شلیک گلوله به دست و پا، کمر و شکم آن‌ها ایجاد شده است.

بنابر اعلام ارتش اسرائیل، در این درگیری‌ها یک سرباز پلیس مرزی آن کشور نیز در اثر تیراندازی فلسطینی‌ها از آن‌سوی مرز، به‌شدت مجروح و در بیمارستان بستری شده است. هیچ گروهی مسئولیت تیراندازی از سمت غزه را برعهده نگرفته است.

در بیانیه ارتش آمده است که جنگنده‌های اسرائیلی در پاسخ به تیراندازی به سرباز آن کشور، چهار مرکز اسلحه‌سازی و انبار اسلحه متعلق به حماس را بمباران کرده‌اند. هنوز گزارش درمورد خسارت‌های ناشی از این حملات منتشر نشده است. 

ارتش اسرائیل اعلام کرد که برای مقابله با اقدام‌های ستیزه‌جویانه احتمالی بعدی، نیروهای بیشتری را به منطقه مرزی غزه اعزام کرده است. به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، ارتش آمادگی سامانه دفاع ضدموشکی گنبد آهنین را نیز افزایش داده است.

بیشتر از جهان