فرشته طائرپور به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت

فریدون جیرانی: سینما هنوز به او نیاز داشت

فرشته طائرپور، تهیه‌کننده باسابقه سینما به دلیل بیماری کرونا درگذشت - قدس‌آنلاین

فرشته طائرپور، تهیه‌کننده باسابقه سینما به دلیل عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.

منوچهر شهسواری، تهیه‌کننده سینما و مدیرعامل فعلی خانه سینما، به خبرگزاری مهر گفت که فرشته طائرپور صبح روز سه‌شنبه (۲۶ مرداد) به دلیل عوارض ناشی از ابتلا به کرونا فوت کرده است. فیلم‌های سینمایی «گلنار»، «خداحافظ دختر شیرازی»، «نخودی»، «زن دوم»، «وقتی همه خواب بودند»، «آینه‌های روبه‌رو»، «مدرسه پیرمردها» و «پاتال و آرزوهای کوچک» از جمله آثار سینمایی‌اند که به تهیه‌کنندگی فرشته طائرپور ساخته شدند.

او که بیشتر به دلیل تهیه‌کنندگی فیلم‌های کودکان و نوجوان شهرت داشت، در سال ۱۳۶۷ فیلم سینمایی موزیکال «گلنار» را تهیه کرد که در زمان خود با استقبال بسیار روبه‌رو شد. غزل شاکری، دختر فرشته طائرپور، در این فیلم نقش گلنار را ایفا کرد و کامبوزیا پرتوی هم سناریو این فیلم را نوشت که او نیز پاییز سال ۱۳۹۹ به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از ابتدای همه‌گیری کرونا تاکنون، تعدادی از هنرمندان باسابقه سینما جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری از دست داده‌اند. خسرو سینایی، کامبوزیا پرتوی، اکبر عالمی، علی انصاریان و علی سلیمانی از جمله هنرمندانی‌اند که در یک سال و نیم گذشته بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته‌اند. طائرپور که رئیس انجمن کارفرمایی تهیه‌کنندگان فیلم (اکت) بود، بارها مقابل دوربین واکسیناسیون هنرمندان را مطالبه کرده بود.

هم‌زمان با اعلام خبر فوت فرشته طائرپور، هنرمندان و سینماگران هم به خبر درگذشت او واکنش نشان دادند؛ پوران درخشنده، کارگردان سینما، این خبر را هولناک توصیف کرد و نیکی کریمی تصویری از پیام فرشته طائرپور را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد که نشان می‌داد او در انتظار دریافت واکسن بوده است.

فریدون جیرانی نیز در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری ایسنا قرار داده، نوشته است: «سینما هنوز به فرشته طائرپور احتیاج داشت.» فریدون جیرانی در این یادداشت از فرشته طائرپور به‌عنوان فردی یاد کرده که برای «دفاع از آزادی تفکر داخل سینما» تلاش کرده و توانایی «حرف زدن با مخالفان» را داشته است.

بیشتر از فرهنگ و هنر