اولین شکست منچسترسیتی و گواردیولا در نخستین مسابقه لیگ برتر

تیم تاتنهام در فصل گذشته نیز با هدایت مورینیو در هفته‌های ابتدایی لیگ نتایج خوبی به دست آورد

تیم تاتنهام در فصل نقل و انتقالات نتوانست بازیکن تاثیرگذاری به خدمت بگیرد - Adrian DENNIS / AFP

در حساس‌ترین و مهم‌ترین مسابقه هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر انگلستان، تیم فوتبال تاتنهام میزبان قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها یعنی منچسترسیتی، بود. سیتی  در سه مسابقه قبلی خود مقابل تاتنهام در این ورزشگاه شکست خورده بود و این کارنامه ضعیفی برای گواردیولا در بازی‌های خارج از خانه مقابل تاتنهام به شمار می‌رفت.

تیم تاتنهام در فصل نقل و انتقالات نتوانست بازیکن تاثیرگذاری به خدمت بگیرد و شاید بتوان گفت آن‌ها دو بازیکن هم از دست دادند. گرت بیل پس از پایان قرارداد قرضی‌ خود به رئال مادرید بازگشت و اریک لاملا نیز به سویا اسپانیا پیوست.

تاتنهام در این مسابقه از ابتدا بازی خوبی به نمایش گذاشت و موفق شد با تک گل سون، مهاجم کره‌ای خود، که در نیمه دوم به ثمر رسید، مدافع عنوان قهرمانی را با شکست در اولین مسابقه بدرقه کند. با وجود مالکیت زیاد توپ نزد تیم سیتی که در اکثر بازی‌ها از شاگردان گواردیولا شاهدیم، آن‌ها در این مسابقه نتوانستند موقعیت‌های چندانی روی دروازه تاتنهام ایجاد کنند وحتی خرید گران‌قیمت ۱۰۰ میلیون پوندی این تیم یعنی جک گریلیش هم نتوانست کاری از پیش ببرد.

نداشتن یک مهاجم نوک حمله بزرگ‌ترین مشکل گواردیولا در این فصل از رقابت‌ها خواهد بود و آن‌ها تا پیش از پایان زمان نقل و انتقالات همچنان به جذب هری کین امیدوارند. سیتیزن‌ها برای جذب این مهاجم ارزشمند ۱۵۲ میلیون یورو به تاتنهام پیشنهاد داده‌اند که با مخالفت سران باشگاه روبرو شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این بازی مهم و حساس، هری کین در ترکیب اصلی و حتی روی نیمکت ذخیره‌های تیم تاتنهام هم حضور نداشت و همین موضوع به شایعات انتقال او به منچسترسیتی بیشتر از قبل دامن زد. نونو اسپریتو، سرمربی جدید تاتنهام، در مورد غیبت هری کین اذعان داشت که او به تازگی به تمرین‌ها بازگشته و برای حضور در این مسابقه آمادگی کامل نداشته است؛ اما بیشتر کارشناسان فوتبال انگلستان معتقدند که او دیگر دوست ندارد با پیراهن تاتنهام در مسابقات ظاهر شود و دلیل حضور نداشتن او در این مسابقه همین است.

هری کین در آخرین بازی تاتنهام در فصل گذشته که با حضور تعداد کمی از تماشاگران برگزار شد، به نوعی از آن‌ها خداحافظی کرد و رسما به باشگاه اعلام کرد که خواهان جدایی از تاتنهام است. او معتقد است که باید در باشگاهی بازی کند که بتواند عناوین تیمی متعددی را کسب کند و در تاتنهام این شرایطی وجود ندارد.

گواردیولا پس از شکست مقابل تاتنهام در نخستین بازی گفت: «مسابقات تازه شروع شده است و هنوز برای قضاوت کردن بسیار زود است. ما در فصل گذشته نیز شروع خوبی نداشتیم اما در میانه‌های فصل تمرکزمان را به دست آوردیم و قهرمان شدیم. ما همان تیمیم و تغییری در ما ایجاد نشده است.»

نونواسپریتو، سرمربی تیم فوتبال تاتنهام، هم پس از پایان بازی گفت: «خیلی خوشحالم که در اولین حضورم موفق شدم تیم را به پیروزی برسانم؛ آن هم در چنین بازی حساسی مقابل قهرمان فصل گذشته.از عملکرد بازیکنان در این مسابقه راضی‌ام و گل سون در این مسابقه من را شگفت‌زده کرد. او یک بازیکن توانمند است و اطمینان دارم در ادامه مسابقات می‌تواند عملکرد بهتری نیز داشته باشد. در مورد هری کین باید بگویم او یکی از بهترین مهاجمان دنیا است و ما خوش‌شانسیم که او را در اختیار داریم. امیدوارم او در مسابقات بعدی در کنار ما باشد.»

 تیم تاتنهام در فصل گذشته نیز با هدایت مورینیو در هفته‌های ابتدایی لیگ نتایج خوبی به دست آورد و حتی به صدر جدول نیز صعود کرد اما در میانه‌های فصل، مورینیو به دلیل نتایج ضعیف از کار برکنار شد و تاتنهام جایگاهی بهتر از رده هفتم پیدا نکرد. حالا باید دید که آیا این سرمربی پرتغالی جدید تاتنهام که از ولورهمپتون به لندن آمده است، چه نتایجی را با تاتنهام کسب خواهد کرد.   

بیشتر از فوتبال