آمریکا دوز سوم را هشت ماه پس از واکسیناسیون توصیه خواهد کرد

راهبرد جدید واکیسناسیون گسترده مردم برای سومین بار باید در سازمان غذا و داروی ایالات متحده به طور رسمی تایید شود

قرار است در چند هفته آتی خبر اجرای طرح واکسیناسیون تقویتی برای کسانی که واکسن فایزر زده‌اند، اعلام شود - Patrick T. FALLON / AFP

به گفته مقام‌های دولت بایدن، ایالات متحده به بیشتر مردم آمریکا توصیه خواهد کرد واکسن تقویتی کووید-۱۹ را هشت ماه پس از دریافت دومین دوز واکسن، تزریق کنند.

تزریق دوز سوم واکسن کووید-۱۹ به زودی و از اواخر شهریور یا اوایل مهرماه آغاز خواهد شد.

مقام‌های بهداشت و درمان دولت بایدن فعالانه در حال بررسی این موضوع بوده‌اند که تزریق یک دوز دیگر واکسن برای ایجاد ایمنی بیشتر در برابر سویه دلتا مفید است یا خیر. سویه دلتا بار دیگر آمار مبتلایان در این کشور را افزایش داده است.

راهبرد جدید واکیسناسیون گسترده مردم برای سومین بار باید در سازمان غذا و داروی ایالات متحده به طور رسمی تایید شود.

به گزارش آسوشیتد پرس قرار است در چند هفته آتی خبر اجرای این طرح برای کسانی که واکسن فایزر زده‌اند، اعلام شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های دولت بایدن مخصوصا از نتایج تحقیقات اسرائیلی‌ها نگران‌اند. داده‌های اولیه از پژوهش‌های این کشور نشان می‌دهد کارایی واکسن در جلوگیری از بروز بیماری شدید در بدن کسانی که اولین دوز واکسن را در دی ماه دریافت کرده‌اند، کاهش یافته است.

داده‌های اسرائیل که فقط واکسن فایزر به مردم خود تزریق کرده است، نشان داد که ایمنی ناشی از این واکسن در برابر ابتلای ملایم یا بدون علامت به عفونت کووید-۱۹ به مرور زمان کاهش یافته است. اسرائیل تزریق دوز تقویتی به افراد بالای ۶۰ سالی را که بیش از پنج ماه پیش واکسن زده‌اند، آغاز کرده است.

دکتر فرانسیس کالینز، مدیر موسسه ملی سلامت، روز یکشنبه ۲۴ مرداد، گفت که ایالات متحده در هفته‌های آتی در مورد تزریق کردن یا نکردن دوز تقویتی واکسن به مردم تا قبل از فرا رسیدن پاییز تصمیم خواهد گرفت.

دکتر کالینز اظهار داشت: «نگرانیم کارایی واکسن به مرور زمان کم شود. مقابله با سویه دلتا نیز بسیار دردسرساز است. این دو عامل نشان می‌دهد احتمالا به واکسن تقویتی نیاز خواهیم داشت. شاید اول از کارکنان نظام سلامت و کسانی که در آسایشگاه‌ها اقامت دارند شروع کنیم و کم‌کم پیش برویم.»

احتمالا اولین واکسن‌های تقویتی را به ساکنان خانه‌های سالمندان و کارکنان نظام سلامت تزریق کنند و سپس نوبت به افراد مسنی می‌رسد که همان ابتدا واکسن دریافت کرده بودند.

مقام‌ها همچنین در حال جمع‌آوری داده‌ در مورد واکسن جانسون اند جانسون‌اند که مجوز تزریق تک واحدی برای آن صادر شده است. آنان می‌خواهند ببینند باید تزریق دوز دوم این واکسن را توصیه کنند یا خیر.

© The Independent