در هجوم مردم به فرودگاه کابل برای ترک کشور، حداقل پنج نفر کشته شدند

سربازان آمریکایی از روز یکشنبه کنترل فرودگاه کابل را در دست گرفته‌اند

صبح امروز، دوشنبه، دست کم پنج نفر در اثر تیراندازی در ترمینال مسافری فرودگاه بین‌المللی کابل جان خود را از دست دادند.

اسکای نیوز به نقل از شاهدان عینی گزارش داده که تیراندازی در پی هجوم هزاران نفر به فرودگاه به قصد فرار از کشور رخ داده است.

در پی تصرف کابل از سوی طالبان، هزاران نفر از ترس جان خود و به امید یافتن جایی در پروازها، راهی فرودگاه بین‌المللی کابل شده‌اند.

به گزارش وال استریت ژورنال نیز شاهدان عینی گفته‌اند که اجساد غرق در خون کشته‌شدگان را بر کف زمین در جلو ساختمان ترمینال فرودگاه دیده‌اند.

این روزنامه افزوده که مقامات فرماندهی مرکزی آمریکا هنوز در این باره اظهار نظر نکرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سربازان آمریکایی کنترل فرودگاه کابل را در پی فروپاشی دولت افغانستان در روز گذشته، یکشنبه، در دست گرفته‌اند تا شرایط را برای ترک دیپلمات‌ها و اتباع خارجی حاضر در افغانستان فراهم کنند.

به گزارش وال استریت ژورنال، سربازان آمریکایی دامنه حضور خود را تا ترمینال مسافربری فرودگاه، جایی که هزاران افغان مستاصل جمع شده بودند، گسترش دادند. بسیاری از افغان‌هایی که به فرودگاه هجوم برده‌اند، پیشتر با نیروهای آمریکایی همکاری می‌کردند. اکنون با پیروزی طالبان، شرایط برای آنان که با نیروهای غربی همکاری می‌کردند، بسیار دشوار شده است.

بر اساس این گزارش، هنگامی که صدها تن با گذر از موانع به سوی یک هواییمای باربری C-17 هجوم بردند، تفنگداران دریایی ارتش آمریکا، تیرهای اخطار شلیک کردند.

بیشتر از جهان