هشدار نشت مواد مشکوک در هوای تگزاس؛ «همه دستگاه‌های تهویه را خاموش کنید»

این اخطار در پی دریافت گزارش‌هایی در مورد نشت مواد شیمیایی صورت گرفت

بنا بر گزارش سازمان مدیریت اضطراری لاپورته، از ساکنان این شهر خواسته‌ شده بیرون نیایند - Pexels

شب یکشنبه ۲۴ مرداد، مقام‌های شهر لاپورته در ایالت تگزاس پس از دریافت گزارش‌هایی در مورد نشت مواد شیمیایی، هشدار پناه گرفتن صادر کردند.

بنا بر گزارش سازمان مدیریت اضطراری لاپورته، از ساکنان این شهر خواسته‌ شده بیرون نیایند و دستگاه‌های تهویه را «فورا» خاموش کنند؛ زیرا طبق تحقیقاتی که مقام‌ها انجام داده‌اند در هوا «مواد مضر» وجود دارد.

در تازه‌ترین متن این هشدار آمده است: «سازمان مهار آلودگی هریس کانتی برای پایشگری هوا و کمک به یافتن منشا بوی منتشره اقدام کرده است. توصیه می‌کنیم تا وقتی که شهرداری وضعیت سفید اعلام نکرده است، در محل سکونت خود باقی بمانید.»

«از ساکنان تمام نواحی لاپورته در خواست می‌کنیم در حال حاضر در مکان‌های خود پناه بگیرند. بیرون نیایید و دستگاه‌های تهویه را فورا خاموش کنید. اطلاعات بیشتر به زودی اعلام خواهد شد.»

سازمان مدیریت اضطراری لاپورته (او.ای.ام) lpoem@ ۱۶  اوت ۲۰۲۱

مقام‌ها یک ساعت بعد از صدور وضعیت پناه گرفتن، «وضعیت سفید» اعلام کردند اما پایشگری وضعیت هوای سراسر این منطقه ادامه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در تازه‌ترین بیانیه این مقام‌ها آمده است: «لطفا توجه داشته باشد وقتی که دستگاه‌های تهویه را دوباره روشن می‌کنید ممکن است همچنان بو حس کنید ولی این بو به مرور زمان از بین می‌روند. اگر در محل حضور خود بوهای نگران کننده‌ای حس می‌کنید، لطفا با خط تلفن غیراضطراری ۲۸۱-۴۷۱-۲۱۴۱ شهرداری تماس بگیرید.»

بنا بر اعلام سازمان مهار آلودگی هریس کانتی، در کارخانه لوبریزول واقع در جاده ۴۲ تایدال در «دیر پارک» مواد شیمیایی نشت کرده و این مجتمع شیمیایی سولفید هیدروژن خود را در هوا آزاد کرده است. این گاز می‌تواند به «تحریک تنفسی حاد» منجر شود. به گفته مقام‌ها، این گاز بوی تند «تخم‌مرغ گندیده» می‌دهد.

به گزارش روزنامه هوستون کرونیکل، دیمترا همیلتون، سخنگوی این سازمان، می‌گوید این بو از تانکری حاوی «موادی از جنس روی» در دیر پارک می‌آید.

© The Independent

بیشتر از جهان