اعلام تعطیلی سراسری ۶ روزه برای مقابله با بحران کرونا در ایران

ستاد ملی مقابله با کرونا از دوشنبه ۲۵ تا شنبه ۳۰ مرداد را تعطیلی سراسری اعلام کرد

این در حالی است که پیش‌تر، از تعطیل کردن کشور بدون اعمال نظارت و محدودیت دقیق، که به افزایش سفرها و ترددهای بین شهری انجامید-ATTA KENARE / AFP

به دنبال تداوم شرایط فوق بحرانی همه‌گیری کرونا در ایران، روز شنبه، ستاد ملی مقابله با کرونا از دوشنبه ۲۵ تا شنبه ۳۰ مرداد را تعطیلی سراسری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، این ستاد همچنین اعلام کرده است که منع تردد سراسری و بین‌استانی، غیر از آمبولانس‌ها و کامیون‌های حمل مواد غذایی، از ساعت ۱۲ یکشنبه ۲۴ مرداد تا ۵ شهریور به اجرا گذاشته خواهد شد.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، همچنین گفت که کلیه مجوزهای تردد در این بازه زمانی لغو خواهند شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با آغاز خیز پنجم کرونا در ایران از ماه گذشته و افزایش آمار جان‌باختگان این بیماری به بالای ۵۰۰ نفر در روز، مسئولان و کارشناسان تنها راه عبور از این بحران را تعطیلی چند روزه و اجرای سخت‌گیرانه آن معرفی کردند.

این در حالی است که پیش‌تر، از تعطیل کردن کشور بدون اعمال نظارت و محدودیت دقیق، که به افزایش سفرها و ترددهای بین شهری انجامید و نتیجه‌ای برخلاف آنچه مورد انتظار بود مشاهده شد، انتقاد کرده بودند.

بر اساس اعلام روز شنبه وزارت بهداشت ایران‌، در شبانه‌روز گذشته ۴۶۶ نفر دیگر جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۹۷ هزار و ۲۰۸ نفر رسیده است.

این آمار رسمی در حالی منتشر می‌شود که سازمان نظام پزشکی آمار واقعی را به مراتب بالاتر از آن می‌داند.

در حالی که از آغاز همه‌گیری کرونا تاکنون، بسیاری از دولت‌ها برای مهار همه‌گیری، در تلاش برای واکسیناسیون و ایمن‌سازی مردم خود بوده‌اند، رهبر جمهوری اسلامی در ایران، ورود واکسن‌های آمریکایی و بریتانیایی را ممنوع اعلام کرد.

واردات واکسن‌های چینی و روسی و تولید واکسن‌‌های داخلی هم چنان که اعلام شده بود و انتظار می‌رفت، انجام نشد، چنان که آیت‌الله خامنه‌ای هفته گذشته از مسئولان خواست که واکسن به هر طریق ممکن، برای همه تامین شود.