تحریم یک شبکه فروش نفت ایران که با نیروی قدس همکاری می‌کرد

آنتونی بلینکن در بیانیه‌ای ذکر کرده که نیروی قدس سپاه پاسداران از درامد فروش نفت ایران برای تامین مالی فعالیت‌های بدخواهانه خود استفاده می‌کند

ساختمان وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا در واشنگتن - MANDEL NGAN / AFP

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شبکه قاچاق نفت ایران را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

بر اساس این بیانیه، شبکه یاد شده در عمان مستقر است و با همکاری نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نفت ایران را به مشتریان خارجی می‌فروشد.

مدیر این شبکه محمود رشید الحبسی، شهروند ۳۷ ساله عمانی، معرفی شده که با مقام‌های ارشد نیروی سپاه قدس از جمله رستم قاسمی، همکاری می‌کرده است.

دو شرکت «بریوری مریتایم» (Bravery Maritime) در لیبریا و «نیمر اینترنشنال» (Nimr International) در رومانی هم به دلیل ارتباط با شرکت‌های الحبسی تحریم شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نام شرکت پتروشیمی «اوربیت» در عمان هم به دلیل ارتباط با نیمر اینترنشنال و نفت‌کش «عمان پراید» نیز به علت ارتباط با بریوری مریتایم به فهرست تحریم‌ها افزوده‌ شده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این اقدام یک دلال نفتی در عمان را که با مشارکت مقام‌های ارشد نیروی قدس سپاه و از طریق چند شرکت، فروش نفت ایران را به مشتریان خارجی تسهیل می‌کرده، هدف قرار داده است.

آنتونی بلینکن در ادامه بیانیه خود ذکر کرده که نیروی قدس سپاه پاسداران از درامد فروش نفت ایران برای تامین مالی فعالیت‌های بدخواهانه خود استفاده می‌کند و برای کسب آن به واسطه‌های خارجی متکی است.

وی تاکید کرده است که ایالات متحده به شناسایی و اقدام علیه عواملی که از این تلاش‌های نیروی قدس حمایت می‌کنند، ادامه خواهد داد.