قیمت بلیت سفر به فضا با ویرجین: حداقل ۴۵۰ هزار دلار

اولویت خرید این بلیت فعلا با یکی از فهرست‌های ویژه خواهد بود 

این شرکت ابتدا بلیت‌های گردشگری فضا را به بهای حدود ۲۰۰ هزار دلار برای هر صندلی می‌فروخت-PATRICK T. FALLON / AFP

شرکت گردشگری فضایی «ویرجین گالاکتیک» روز پنجشنبه گفت امکان ثبت‌نام برای سفر به جوّ زمین تا آستانه فضا با سفینه «اسپیس شیپ ۲» فراهم شده است و قیمت‌ها از ۴۵۰ هزار دلار آمریکا آغاز می‌شوند.

خبر این امکان، پس از پرواز «یونیتی ۲۲» آن شرکت در روز ۱۱ ژوئيه اعلام می‌شود که در آن ریچارد برانسونِ میلیاردر، بنیانگذار ویرجین، موفق شد با سفینه گردشگری فضایی شرکت خود تا آستانه فضا برود. این سفینه قادر به حمل چهار مسافر تا ارتفاع حدود ۸۰ کیلومتری و چند دقیقه تجربه بی‌وزنی است. 

این شرکت هنگام انتشار میزان درآمد خود در فصل دوم سال جاری، گفت: «با اتکا بر افزایش علاقه مشتریان خواهان پرواز با یونیتی ۲۲، با هیجان بسیار اعلام می‌کنیم که فروش بلیت از همین امروز آغاز می‌شود و نخست با جامعه «مسافران فضا»ی خودمان.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ادامه بیانیه این شرکت می‌خوانیم: «در حالی که می‌کوشیم عجایب فضا را به جمعیت وسیع‌تری در سراسر جهان تقدیم کنیم، با خوشحالی درها را به سوی یک صنعت کاملا تازه و یک تجربه مصرفی نوین باز می‌کنیم.»

این شرکت ابتدا بلیت‌های گردشگری فضا را به بهای حدود ۲۰۰ هزار دلار برای هر صندلی می‌فروخت، اما حادثه‌ای مرگبار در یکی از پروازهای آزمایشی در سال ۲۰۱۴، باعث شد که فروش را ادامه ندهد.

حالا پس از پرواز موفق با حضور برانسون و سه نفر از همکارانش، شرکت «ویرجین گالاکتیک» می‌گوید که پرواز بعدی آن در اواخر ماه سپتامبر از پایگاه «اسپیس‌پورت آمریکا» در ایالت نیومکزیکو انجام خواهد شد. 

مایکل کولگلیزیر، مدیرعامل «ویرجین گالاکتیک» گفت: «در فصل دوم پیشرفت بسیار خوبی به سوی آغاز پروازهای تجاری در سال ۲۰۲۲ داشتیم. موفق شدیم دو پرواز فضایی از نیومکزیکو را به اتمام برسانیم که در این آخری، خدمه کاملی از متخصصان در کابین بودند و شاهد علاقه فراوانی در رسانه‌های جهان و پاسخی گسترده از سوی مشتری‌ها بودیم.»

آقای کولگلیزیر افزود: «ضمنا اداره هوانوردی فدرال نیز محدوده تایید جواز پرتاب را به پرواز کنونی‌مان گسترش داده است. این اولین بار است که این اداره به یک خط فضایی اجازه می‌دهد مشتریان عادی علاقه‌مند به پرواز را به فضا بفرستد.»

شرکت ویرجین افزود که (در این پروازها) سه نوع سرویس ارائه می‌دهد: صندلی تکی، چند صندلی برای زوج‌ها، دوستان، و خانواده‌ها، و نیز خرید تمامی صندلی‌های یک سفینه.

در بیانیه «ویرجین گالاکتیک» می‌خوانیم:‌ «قیمت‌گذاری این سرویس از صندلی‌ای ۴۵۰ هزار دلار آغاز می‌شود. فروش ابتدا برای فهرست قابل توجه اولین داوطلبان ممکن خواهد بود. همان‌ طور که وعده داده بودیم، اولویت ما به جامعه «مسافران فضا» داده می‌شود که اولین فرصت را برای رزرو جای خود در پرواز به فضا خواهند داشت. سپس یک فهرست اولویت دوم هم برای مسافرانی باز می‌کنیم که علاقه‌مند به رزرو جای خود در پروازهای فضایی آینده هستند.»

© The Independent

بیشتر از جهان