مسی سرانجام از بارسلونا رفتنی شد

باشگاه بارسلونا لیگ برتر اسپانیا را بابت به توافق نرسیدن با مسی نکوهش کرد

لیونل مسی بیست و یک سال برای بارسا توپ زد و افتخار آفرید - LLUIS GENE / AFP

باشگاه فوتبال بارسلونا اعلام کرد که «به دلیل موانع مالی و ساختاری»، اسطوره آرژانتینی از این تیم خواهد رفت.

لیونل مسی سی‌و‌چهار ساله از روز اول ژوئیه که قراردادش با بارسا به اتمام رسید، بازیکن آزاد اعلام شد.

او دو هفته بعد با دستمزدی کمتر به توافقی جدید با باشگاه رسید، اما این توافق مشروط بر این بود که بارسا بتواند بازیکنانی را بفروشد تا دستمزد مسی را تامین کند.

باشگاه بارسلونا عصر پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: «هر دو طرف بینهایت متاسف‌اند که خواسته‌های این بازیکن و باشگاه در نهایت تحقق نخواهد یافت.»

بارسلونا لیگ برتر اسپانیا (لالیگا) را بابت به توافق نرسیدن با مسی نکوهش کرد و گفت که مسی در آستانه تمدید قراردادش با باشگاهی بود که بیست و یک سال در آن توپ زده و افتخار آفریده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه باشگاه آمده است: «به رغم آن که اف‌سی بارسلونا و لیونل مسیب به توافق رسیدند و قصد آشکار هر دو طرف هم امضای قرارداد تازه‌ای در همین امروز بود، این کار به دلیل موانع مالی و ساختاری انجام نخواهد شد.»

این باشگاه در ادامه گفت: «بارسلونا از صمیم قلب سپاس خود را از این بازیکن بابت سهمش در بزرگی این باشگاه ابراز می‌کند و برای او در زندگی شخصی و حرفه‌ای آینده‌اش بهترین‌ آرزوها را دارد.»

بارسا به تعدادی از بازیکنان خود اعلام کرده است که دیگر آن‌ها را نمی‌خواهد و این بازیکنان باید تا پیش از شروع فصل جدید تیم را ترک کنند. ساموئل اومتیتی و پیانیچ از آن دسته بازیکنان خروجی بارسلونا هستند. هر دو با این موضوع موافقت کرده‌اند و در حال بررسی پیشنهاد دیگر تیم‌ها هستند.

مارتین برایتویت نیز یکی دیگر از این بازکنان است که گویا تمایل چندانی برای این کار ندارد، اما او نیز راهی جر ترک باشگاه نخواهد داشت. اما جنجالی‌ترین مورد، گریزمن است که باشگاه قرار بود او را به فروش برساند تا منبع مالی برای تمدید قرارداد جدید مسی فراهم شود. دستمزد سنگین گریزمن مانع از تمدید این قرار داد است. تیم فوتبال اتلتیکومادرید به جذب این مهاجم فرانسوی علاقه‌مند است و برای راحت‌تر کردن این انتقال سائول نیگز را نیز وارد معامله کرده است تا مقداری از مبلغ خرید گریزمن را کاهش دهد. این در حالی است که سائول نیگز یکی از بازیکنان اصلی دیه‌گو سیمئونه به حساب می‌آید، اما از بازگشت گریزمن نیز به اتلتیکو استقبال می‌کند.

بیشتر از فوتبال