حسن یزدانی در برابر دیوید تیلور مغلوب شد و به نقره المپیک رسید

کشتی‌گیر ایرانی تا ثانیه‌های آخر از حریف آمریکایی خود پیش بود

حسن یزدانی- تسنیم

حسن یزدانی، نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران، در فینال بازی‌های المپیک توکیو به مصاف «دیوید تیلور» کشتی‌گیر تیم ملی آمریکا رفت و با نتیجه سه بر چهار شکست خورد. حسن یزدانی و دیوید تیلور پیش از این نیز دو بار دیگر، یکبار در جام کرمانشاه و یکبار در رقابت‌های جهانی روبه‌روی هم قرار گرفته بودند که هر دو مرتبه تیلور موفق شد، حسن یزدانی را شکست دهد. 

حسن یزدانی، دارنده ‌مدال طلای بازی‌های جهان و آسیایی است که با کسب سه پیروزی در رقابت‌های توکیو موفق شد، به فینال این مسابقه‌ها راه پیدا کند. او در مرحله نیمه نهایی «آرتور نایفونوف» روسی، دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۹ را با نتیجه هفت بر یک شکست داده بود. در دور نخست نیز موفق شد حریفانی از دو کشور ازبکستان و سوییس را شکست دهد. 

حسن یزدانی که از او به عنوان یکی از نوابغ کشتی ایران نام برده می‌شود، ورزش حرفه‌ای را از ۱۱ سالگی و در سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز کرد. او در سال ۲۰۱۱ به عضویت تیم ملی نوجوانان ایران درآمد و در همان سال با شرکت در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۱۱ عنوان سومی را کسب کرد و اولین مدال خود را گرفت. پس از آن یزدانی همواره در مسابقه‌های جهانی و آسیایی درخشید. 

او  در بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ در وزن ۷۴ کیلوگرم رقابت کرد و موفق شد مدال طلای این بازی‌ها را کسب کند. 

یزدانی دو نشان طلای وزن ۸۶ کیلوگرم، یک نشان نقره و یک نشان برنز را نیز در کارنامه ورزشی خود دارد. یزدانی همچنین در سال ۲۰۱۷ جایزه بهترین کشتی‌گیر مرد جهان را دریافت کرده بود. 

او در سال ۲۰۲۰ نیز در نظرسنجی اتحادیه جهانی کشتی، عنوان محبوب‌ترین کشتی‌گیر جهان را به دست آورد.

بیشتر از ورزش