اولین زن سیاه‌پوست تاریخ که در مسابقات کشتی برنده مدال طلا شد 

شور و شوق بی‌حد و حصر تامیرا منسا باعث شده در المپیک طرفداران زیادی پیدا کند

تامیرا منسا استاک در وزن ۶۸ کیلوگرم کشتی آزاد زنان در المپیک  برنده مدال طلا شد - Jack GUEZ / AFP

تامیرا منسا استاک با کسب مدال طلای وزن ۶۸ کیلوگرم کشتی آزاد زنان در المپیک اولین زن سیاه‌پوستی شد که به این مقام می‌رسد، با دستانش نشان قلب درست کرد و آن‌ را به هر دو سوی ورزشگاه نشان داد.

این حرکت شادمان همان چیزی بود که از این ورزشکار انتظار می‌رفت. از او به دلیل احساس مثبتی که در مورد همه‌چیز، از پیروزی در المپیک گرفته تا زندگی در آمریکا و جایگاهش به عنوان الگویی برای سیاه‌پوستان نشان می‌دهد، تقدیر شده است.

او پس از فینال کشتی در حالی که پرچم آمریکا را دور شانه‌هایش پیچیده بود با خبرنگاران صحبت کرد و گفت: «احساسی عالی‌ دارم. عاشق اینم که نماینده آمریکا باشم، عاشق زندگی در این کشورم. عاشقشم و خیلی خوشحالم که می‌توانم نماینده آمریکا باشم. عاشقشم!»

او مدتی بعد به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که هم به خود افتخار کرده و هم به حریفش، بلسینگ آبورودودو از نیجریه، چون می‌دانسته است هر کدام پیروز شوند، اولین زن سیاه‌پوستی خواهند بود که به جایزه اول در این ورزش می‌رسند و این‌گونه تاریخ‌ساز می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم منسا استاک گفت: «به این فکر بودم که ای وای ما را ببین که به کجا رسیده‌ایم. خیلی محشر است. تو تاریخ‌ساز می‌شوی، من تاریخ‌ساز می‌شوم، ما تاریخ‌ساز می‌شویم. خیلی برایم معنی‌دار بود.»

به گزارش «نیویورک تایمز» خانم منسا استاک پس از مسابقه در پاسخ به سوالی راجع به دستاوردش گفت: «زنان جوان امشب از چند طریق خودشان را می‌‌بینند. آن‌ها ما را تماشا می‌کنند و خواهند گفت که من هم می‌توانم. من خودم را می‌بینم.»

او در ادامه گفت: «این موی طبیعی را ببینید. واقعا ببینید! از قصد موهایم را توپی هم درست کردم تا ببینند که این‌کار را هم می‌توانند بکنند.» او افزود که می‌خواهد زنان جوان ببینند که «می‌توانی بی‌خیال باشی و خوش بگذرانی و قوی و سخت و سخت باشی و کشتی‌گیر باشی».

شور و شوق بی‌حد و حصر او باعث شده است در المپیک طرفداران زیادی پیدا کند و دنبال‌کننده‌های جدیدی در رسانه‌های اجتماعی داشته باشد. بسیاری از آن‌ها در پاسخ به ویدیویی که این کشتی‌گیر قهرمان از رقص خود با شریک تمرینش، مایا نلسون، گرفته و برای جشن پیروزی‌اش در اینستاگرام منتشر کرده بود، پیغام‌های تشویقی و حمایتی فرستادند. او  زیر این ویدیو نوشته بود: «من و مایا نسلون. احساس شنبه‌ ما خیلی توپه. حال شما چطوره؟»

کاربری به نام بیلت بای جسی در پاسخ نوشت:‌ «تبریک برای فتح طلا!!! مصاحبه‌ات بعد از بازی فوق‌العاده بود. انرژی‌ تو واگیرداره.»

کاربری به نام «لاکهارت سرامیکز» نوشت: «همین الان بازی‌ات را دیدم که طلا گرفتی! مبارکه!!!‌ واقعا یک پا سلطانی! طلا حقت بود!»

© The Independent

بیشتر از ورزش