جوان بریتانیایی برای دومین بار از آسمان خراشی در لندن بالا رفت

تامپسون برای صعود قبلی، شش ماه زندانی شد

کوهنورد آزادی که سال گذشته به علت صعود غیرقانونی از ساختمانی در لندن زندانی شده بود، از دومین آسمان خراش در این شهر بالا رفت. پلیس لندن می گوید هنوز نتوانسته او را دستگیر کند.

جورج کینگ تامپسون که علاقه‌مند به صعود به ارتفاع بدون استفاده از ابزارهای نگه‌دارنده، همراه و یا مراقبت‌های ایمنی از سازه‌های شهری است، این بار برج ۳۶ طبقه استراتوسفر در استراتفورد، شرق لندن را انتخاب کرده است.

 تامپسون می‌گوید پس از دیدن سیلاب در محوطه مجاور این ساختمان به فکر افتاده تا با بالا رفتن از این آسمان‌خراش توجه عمومی را به تغییرات اقلیمی جلب کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این جوان ۲۱ ساله، در تابستان ۲۰۱۹ از ساختمان شارد لندن بالا رفت و شهرتی برای خودش به هم زد؛ اما شش ماه را هم برای این صعود در زندان گذراند.

تامپسون، اهل آکسفورد، می‌گوید: «من این صعود را انتخاب کردم زیرا چند هفته پیش عکسی از ایستگاه استراتفورد را که سیلاب بود دیدم. این یادآوری شدیدی بود که تغییرات آب و هوایی چقدر بد است، بنابراین فکر کردم: چه کاری می‌توانم برای رساندن پیام انجام دهم – من که قدرت زیادی در این جهان ندارم؟» او گفت اگر چه این سعود برای خودش خطرناک بود اما محاسبه کرده بود تا در صورت خطر، روی سقف پایین بنا سقوط کند و خطری برای دیگران نداشته باشد.

تامپسون یکی از چند ده کوهنورد آزادی است که در اینترنت برای خودش علاقه‌مندان و هواداران فراوانی پیدا کرده است. او با انتشار ویدئوهای صعود، دنبال کنندگانش در شبکه‌های اجتماعی را در هیجان بالا رفتن از ارتفاع شریک می‌کند.

راضی نگه‌داشتن دنبال کنندگان مشتاق هیجان کار ساده‌ای نیست و این ستاره‌های دنیای مجازی هر بار کاری خطرناک‌تر و جسورانه‌تر از قبلی را امتحان می‌کنند. کاری که ممکن است به قیمت از دست دادن جانشان شود.

دو ماه قبل برد گوبرایت ۳۱ ساله، سنگنورد آزاد آمریکایی جان خود را در سقوط از ارتفاع ۳۰۰ متری از دست داد. کوهنورد همراهش هم جراحات سختی برداشت. جاش اورادا، صعود کننده دیگری بود که امسال به‌طور معجزه‌آسایی از یک سقوط مرگبار جان به در برد.

بخشی از کوهنوردان آزاد صعود در کوهستان و دیواره‌های سنگی طبیعی را ترجیح می‌دهند و برخلاف انتظار آن‌ها تنها و با دست‌خالی از دیوار بالا نمی‌روند. آن‌ها معمولاً طناب‌هایی را به دیواره‌ها وصل می‌کنند که در پایین آمدن به آن‌ها کمک می‌کند هرچند هنوز هم بخش بزرگی از خطر پابرجا خواهد بود. این کوهنوردان معمولاً «تک‌رو» هستند اما بالاروندگان از ساختمان و سازه‌های شهری معمولاً روی تماشاگرانی که با چشمانی نگران آن‌ها را دنبال می‌کنند حساب کرده‌اند. شهرت و ثروت عامل پیش برنده بسیاری از جوانانی شده است که می‌خواهند همچون تامپسون ظرف چند ساعت در کل دنیا معروف شوند حتی اگر در پایین ساختمان پلیس منتظرشان باشد و مدتی هم روانه زندان شوند.

پلیس لندن اعلام کرد که پس از دریافت تماس درباره صعود از آسمان‌خراش، از یک بالگرد برای جستجوی منطقه استفاده کردند اما نتوانستند این جوان را پیدا کنند.

بیشتر از زندگی