برزیل به فینال فوتبال المپیک توکیو راه یافت

در دیدار مرحله نیمه‌نهایی، تیم فوتبال ژاپن باید به مصاف تیم پرستاره اسپانیا برود

MARTIN BERNETTI / AFP

رقابت‌های فوتبال المپیک به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. در اولین دیدار مرحله نیمه پایانی این رقابت‌ها، تیم فوتبال برزیل به مصاف مکزیک، تیم جوان و یکدست این بازی‌ها رفت. برزیل مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها است. آن‌ها در المپیک قبلی که خود برگزار کردند، توانستند مدال طلای فوتبال را به دست آورند.

تیم برزیل در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ملایم یک بر هیچ از سد مصر گذشت و به این مرحله رسید. در طرف دیگر، تیم فوتبال مکزیک با نتیجه پر گل شش بر سه از سد کره‌جنوبی، یکی از نمایندگان قاره آسیا در این رقابت‌ها، عبور کرد و حریف برزیل شد.

برزیل در این مسابقه که ۱۲۰ دقیقه به طول انجامید، موفق شد مکزیک را شکست دهد و به فینال رقابت‌ها صعود کند. در نیمه نخست، تیم مکزیک بازی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و حتی دو بار شانس زدن گل داشت که سانتوس، دروازه‌بان جوان برزیلی‌ها،  با واکنش‌های فوق‌العاده مانع از انجام این کار شد. برزیل نیز در نیمه نخست یک ضربه پنالتی هم به دست آورد که پس از بازبینی دوباره داور ویدیویی از آن‌ها گرفته شد.

نیمه دوم بازی کاملا در اختیار تیم فوتبال برزیل قرار داشت اما درگیری بازیکنان دو تیم در این مسابقه بسیار زیاد بود و ۹ کارت زرد در این مسابقه صادر شد. ریچارلیسون که برای زدن ششمین گل خود در این رقابت‌ها بی‌تابی می‌کرد، در دقیقه ۸۱ روی یک ضربه سر به‌شدت دروازه مکزیک را تهدید کرد اما  توپ بعد از برخورد با تیرک عمودی وارد دروازه نشد. آن‌ها در دقیقه ۹۰ بازی هم برای زدن گل یک فرصت دیگر داشتند اما با عملکرد خوب دفاع مکزیک این موقعیت نیز به گل تبدیل نشد.

با تساوی در وقت‌ قانونی، مسابقه بازی به وقت‌ اضافه کشیده شد و برزیل در وقت‌های اضافه نیز تیم برتر میدان بود اما نتوانست از این برتری استفاده کند. در نهایت بازی به ضربات پنالتی رسید و برزیل با درخشش سانتوس، دروازه‌بان این تیم که موفق شد یکی از ضربات پنالتی را مهار کند، چهار بر یک پیروز شد و به فینال راه یافت. این دومین بار پیاپی است که تیم فوتبال برزیل به فینال این رقابت‌ها صعود می‌کند.

تیم فوتبال بزرگسالان برزیل نیز ماه گذشته در رقابت‌های فینال کوپا آمریکا حضور داشت و با قبول شکست مقابل آرژانتین قهرمانی در این رقابت‌ها را از دست داد و حالا تیم امید آن‌ها در پی موفقیتی دیگر است. در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها، تیم فوتبال ژاپن، میزبان المپیک، که تیم فوتبال نیوزیلند را در مرحله قبل شکست داد، باید به مصاف تیم پرستاره اسپانیا برود.

بیشتر از فوتبال