تشکیل یگان ویژه ضد میمون برای محافظت از محصولات کشاورزی در ژاپن

وقتی میمونی ردیابی شد، پیامی به همه اعضای گروه فرستاده می‌شود

pexels

به گزارش رسانه‌های محلی، روستایی در ژاپن، یک نیروی شبه‌نظامی مسلح «ضد میمون» تشکیل داده تا جلوی سرقت محصولات کشاورزی توسط میمون‌ها را بگیرد.

در آبادی کوهستانی کایدا، بیش از سی داوطلب آموزش کار با سلاح دیده‌اند تا نگذارند میمون‌ها ذرت، گندم سیاه و کلم بدزدند. وقتی میمونی ردیابی شد، پیامی به همه اعضای گروه فرستاده می‌شود تا با تفنگ‌های بادی مخصوص به محل بشتابند.

جنگجویان – که کلاه‌های هم‌شکل به آنها داده شده – اجازه دارند فقط تیرهوایی شلیک کنند تا میمون‌ها را بترسانند. کیمیتو اوراشیما، از مسئولان شهرستان کیسو که روستای کایدا بخشی از آن است، به روزنامه آساهی شیمبون گفت: «هنوز نمی‌دانیم  این کار چقدر نتیجه خواهد داد، ولی مهم است که اهل محل همه تلاششان را بکنند».

این نیروی شبه نظامی پس از جلسه‌ای در باره هر چه جری‌تر شدن میمون‌های کیسو تشکیل شد. کیسو در دامنه  کوه اونتاکه در استان ناگانو واقع است.

به گزارش این روزنامه، حدود ۶۶ هزار پوند خرج تشکیل نیروی موسوم به «میمون‌پران‌ها» شده‌است، ولی به‌رغم این هزینه، اهالی روستا عموما از این اقدام استقبال کرده‌اند.

شینجی ناکاتا، کلم‌کار ۵۴ ساله چینی که میمون‌های مهاجم دردسر زیادی برایش درست کرده‌اند، گفت: «دلگرم‌کننده است که اهل محل برای هدفی مشترک به هم دست یاری داده‌اند».

© The Independent

بیشتر از جهان