ماتریکس ۴: فیلم جدید با حضور کیانو ریوز و کری‌ان ماس

اولین فیلم این سری در سال ۱۹۹۹ به روی پرده‌ها رفت

FRANCOIS GUILLOT / AFP

قسمت چهارم فیلم ماتریکس با نقش‌آفرینی چهره‌هایی کاملا آشنا ساخته خواهد شد.

طبق گزارش ورایتی (Variety) کار بر روی قسمت جدید این سری در استودیوهای فیلم‌سازی وارنر برادرز (Warner Bros) و ویلیج رودشو (Village Roadshow) آغاز شده است.

کیانو ریوز و کری‌ان ماس قرار است در نقش‌های خود به جای نئو و ترینیتی بازی کنند. همین‌طور لانا واچووسکی که یکی از دو کارگردان قسمت اول این فیلم است، نویسنده و کارگردان این قسمت هم خواهد بود.

توبی امریش، مدیرعامل وانر برادرز به ورایتی گفت: «ما به شدت از بازسازی دوباره ماتریکس با لانا هیجان ‌زده‌ایم».

اولین فیلم ماتریکس که همچنین با نقش‌آفرینی لارنس فیشبورن به عنوان مورفئوس همراه بود، ۲۰ سال پیش در سال ۱۹۹۹ راهی پرده سینما شد. 

داستان نئو داستان برنامه‌نویس کامپیوتری است که دریافت چگونه انسان‌ها به منبع انرژی تبدیل شده و در دنیایی مجازی گیر افتاده‌اند. این داستان از همان آغاز هواداران بسیاری جذب کرد و به سنگ بستر آثار داستان‌های علمی تخیلی با مضامین مجازی تبدیل شد. فیلم اول با دو دنباله دیگر در سال ۲۰۰۳ پی گرفته شد: «ماتریکس، بارگیری شده» (Matrix Reloaded ) و «انقلاب‌های ماتریکس» (Matrix Revolutions). خواهران واچووسکی، لانا و لیلی، هر سه این فیلم‌ها را کارگردانی کردند.

لانا به ورایتی گفت: «بسیاری از ایده‌هایی که من و لیلی ۲۰ سال پیش درباره واقعیت دنیای خویش داشتیم اکنون بیش از هر زمان دیگری ملموس به نظر می‌رسد. خیلی خوشحالم که دوباره می‌توانم این شخصیت‌ها را به زندگی خود بازگردانم و قدردان فرصتی هستم که پیش روی من گذاشته شده تا دوباره با دوستان بی‌نظیر خود روی این فیلم کار کنم».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/

© The Independent

بیشتر از زندگی