گران‌ترین عسل دنیا در غارهای ترکیه

نمونه منحصربه‌فرد این عسل کیلویی ۲۰۰ هزار یورو قیمت دارد

هر سال فقط سیزده کیلوگرم از این نوع عسل برای فروش عرضه می‌شود-canva

یک نوع عسل در ترکیه که مانند اکسیر جادویی یک سرزمین دوردست به نظر می‌رسد، امسال رکورد گران‌ترین عسل جهان را شکست و در فهرست «ترین‌های گینس» ثبت شد.

ارزان‌ترین نوع این عسل که برای خرید آن باید در نوبت انتظار بمانید ۷۵۰۰ یورو برای هر کیلوگرم است. گران‌ترین نمونه هم که عسل عتیقه غاری است ۲۰۰ هزار یورو  قیمت دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این عسل غاری، همان‌طور که از نامش پیداست، از غاری در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا، به دور از هرگونه منطقه مسکونی انسانی و دیگر کلنی‌های زنبورعسل، استخراج می‌شود و شهد تیره‌رنگ و طعم تلخی دارد.

این عسل همچنین به علت وجود گیاهان دارویی در اطراف غار که زنبورها از آن‌ها تغذیه می‌کنند، دارای میزان منیزیم، پتاسیم، فنول، فلاونوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است و خواص دارویی بالایی دارد.

برخلاف بیشتر زنبورداران تجاری که سالیانه دو تا سه بار عسل برداشت می‌کنند، عسل سنتوری برای اطمینان از وجود عسل کافی برای زنبورها، فقط یک‌بار در سال برداشت می‌‌شود.

نشان تجاری سنتوری که این نوع عسل را عرضه کرده هر سال فقط ۱۳ کیلوگرم از باکیفیت‌ترین قسمت عسل را برداشت می‌کند و نمونه‌هایی از آن برای تائید ارزش و کیفیت به «موسسه غذا» شورای علمی ترکیه، ارسال می‌شود.

بیشتر از زندگی